یسنایسنا، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 13 روز سن داره

یه دنیا یه یسنا

چند خطی برای الهه مادر

1391/2/24 18:24
نویسنده : مامان الهه
646 بازدید
اشتراک گذاری

مادر یعنی عشق

مادربودن، بیش تر از هر زمان دیگر، لذت و شادی می آورد، اما خستگی، یأس و غم نیز در پی دارد. هیچ چیز دیگری به این اندازه، برای شما شادی یا غم، افتخار یا ...

مادربودن، بیش تر از هر زمان دیگر، لذت و شادی می آورد، اما خستگی، یأس و غم نیز در پی دارد. هیچ چیز دیگری به این اندازه، برای شما شادی یا غم، افتخار یا خستگی، ندارد و در هیچ مورد دیگری، تا این اندازه کمک کردن در رشد شخصیت کسی سخت نیست؛ به خصوص زمانی که خود نیز درکشمکش برای حفظ فردیت خودتان باشید.(مارگارت کلی و الیا پارسونز)

این چند خط رو که مجله شهرزاد توی یه ستون کنار صفحه  تو مجله این ماهش ،جا داده بود نوشتم چون کاملا با روزگار الان من همخونی داره. این روزها به قدری فکرم مشغوله که حد نداره تمام مدت به این فکر میکنم که تا الان تونستم مامان خوبی باشم یا نه؟ بقیه راه رو که کم هم نیست و میدونم که از این دو سال سخت تر هم هست رو چطور باید بگذرونم؟ خدایا اصلا میتونم از پسش بربیام؟؟ مادر بودن چقدر سخته!!! هم شیرینه و دلچسب هم خسته کننده و پر اضطراب!!!یادم نمیاد شبی رو که تو این 2 سال راحت خوابیده باشم نه! اون 9 ماه بارداری رو هم اضافه کنم الان نزدیک 35 ماه میشه که خواب راحت نداشتم وقت آزادی واسه خودم نداشتم که وقتهای آزادم میشه همین نیمه های شب که از خواب خودم بزنم و به کارایی که دوست دارم برسم. 2 سالی میشه که کتاب نخوندم چون به محض اینکه کتاب دستم باشه یا توی دستای یسنا است و میخواد ورق بزنه که آخرش هم منجر میشه به پاره شدنش یا اگه نذارم که بهش دست بزنه میرسیم به گریه و دادو فریاد که مجبور میشم بذارمش کنار.

یک لحظه آنچنان عصبانیم میکنه که مجبور به واکنش میشم 5 دقیقه بعدش توی بغلم آروم گرفته و داریم با هم شعر میخونیم و میخندیم

دیگه خودم رو گم کردم. الهه رو گم کردم تمام هویتم شده مامان یسنا بودن. ساعت زندگیم شده یسنا. همه چیز با یسنا و دلبستگیهای یسنا سنجیده میشه. حتی یادم نمیاد که قبلا چکارهایی خوشحالم میکرد؟ چه چیزی رو دوست نداشتم و این خیلی بده چون قراره که من یه مادر باشم و زندگی رو برای دخترم معنا کنم ولی من خودم رو توی مادر بودن گم کردم. بچه زندگی پدر رو متحول میکنه ولی زندگی مادر رو زیر و رو میکنه!!!!

ولی یه چیزی رو باید اعتراف کنم که بهترین لذت دنیا مادر بودنه!! اینکه یه فرشته رو نوازش کنی... بهش محبت کنی... وقتی که ناراحته بهت پناه بیاره ... گریه هاش رو تو بغلت به خنده تبدیل کنی...باهاش بخندی... شادی کنی... کودکی کنی...تجربه های جدید داشته باشی... هر روزت متفاوت باشه... خدا جونم شکرت به خاطر داشتن این فرشته کوچولو که با اینکه زندگیم رو  زیر و رو کرده ولی حاضر نیستم یک لحظه حتی یک لحظه رو بی حضورش تصور کنم... خدا جونم هر کی که منتظر این فرشته های آسمونیه رو بی نصیب نذار...بذار زندگیش به هم بریزه ولی مادر بشه!!!

باید یه راهی پیدا کنم که این حس قشنگ مادر بودن رو کنار این اضطرابهای درونم خرابش نکنم.باید دوباره خودم رو به خودم اثبات کنم.میدونم که تنهایی از عهده اش بر نمیام پس محمدم،عزیزم، به کمکت نیاز دارم...

از همین جا شروع میکنم. نویسنده وبلاگ تا الان به اسم مامان یسنا بود ولی از امشب به بعد به اسم خودم تغییر میکنه.دلم میخواد از مادر بودنم بیشتر از این که لذت بردم لذت ببرم. راه طولانی در پیش دارم. قراره اگه خدا لایقم بدونه عمری مامان یسنا باشم و واسش مادری کنم پس بهتره خودم رو تو این راه گم نکنم.چقدر قشنگ گفت اون دوستمون به دخترش که منو یاد خودم بنداز دوباره!!!

یسنای من!!! مامانت میخواد که واسه تو بهترین باشه... دلش میخواد هرکاری میکنه، تو رو خوشحال کنه... آرزوشه که همیشه لبخند رو روی لبات ببینه...مامانت میخواد که تو افتخار کنی به اینکه دخترشی...پس مامانی تو هم همراهم باش تو این راه پر پیچ و خم مادری..

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (21)

مامان رامیلا کوچولو
22 اردیبهشت 91 3:12
زیباترین واژه بر لبان آدمی واژه “مادر” است. زیباترین خطاب “مادر جان” است. “مادر” واژه ایست سرشار از امید و عشق. واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید. روزت مبارک
مامان روشا
22 اردیبهشت 91 10:45
در زیباترین واژه بر لبان آدمی واژه مادر است. زیباترین خطاب مادر جان است. مادر واژه ایست سرشار از امید و عشق. واژه ای شیرین و مهربان كه از ژرفای جان بر می آید روزت مبارك مادر
مامانی درسا
22 اردیبهشت 91 11:20
فردا نه …چند ساعت بعد هم نه …چند ثانبه دیگر هم نه… …همین الان ……برای مادرت یک کاری بکن اگر زنده است دستش را اگر به آسمان رفته است …قبرش را…. اگر پیشت نیست …یادش را…. اگر قهری…چهره اش را…. اگر آشتی هستی پایش را… ببوس……. روز مادر مبارک
مامانی سید کوچولو
22 اردیبهشت 91 14:06
سلام. روز زن و روز مادر مبارکت باشه
منامامان یسنا
22 اردیبهشت 91 14:52
مادر بودن سخت ترین و پرمشقت ترین کار دنیا است که تا آخر عمر هم بازنشستگی ندارد و تنها حقوقی که بابت آن طلب میکند اندکی عشق است، روزت مبارک باد.
زهرا از نی نی وبلاگ213
22 اردیبهشت 91 18:26
پسرکم کمی تب داشت شب زودتر از همیشه خوابید ..... نیمه شب از جا پریدم انگار کسی صدا میزد: مامان ...مامان.... همسرم راحت و آسوده خوابیده بود و همه جا غرق در سکوت... "خواب دیده ام آری خواب دیده ام" هنوز چشمم گرم نشده بود که دوباره شنیدم: مامان..... مامان پریدم و سریع به اتاق کودکم رفتم ونگاهش کردم مثل فرشته ای معصوم و زیبا در خواب ناز بود لحافش را مرتب کردم وصورتش را بوسیدم دلشوره داشتم همه جای خانه را سرک کشیدم و دوباره به بستر رفتم اینبار خیلی واضح تر و بلند تر از قبل... انگار هزاران نفر همزمان فریاد میکردند: "مامان....مامان..." تا اتاقش دویدم ! تب داشت پایین تخت نشستم به موهایش دست کشیدم و دستمال نمدار را هر چند دقیقه یکبار عوض کردم خسته بودم اما خواب به چشمانم نمی آمد آرزوهایی که برایش داشتم را مرور می کردم تا سپیده دمان.... "روز مادر مبارک"
مامان اندیا
23 اردیبهشت 91 0:06
بهشت ها برای تو افریده شده اند و درختان برای اینکه سایبان تو باشند سر از خاک بر می اورند روزت مبارک
مامان آبتین
23 اردیبهشت 91 9:19
سلام روز مادر مبارک عزیزم
مامان یسنا گلی
23 اردیبهشت 91 10:36
زیباترین واژه بر لبان آدمی واژه «مادر» است. زیباترین خطاب «مادر جان» است. «مادر» واژه ایست سرشار از امید و عشق. واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید. روزت مبارک
خاله نسرین
23 اردیبهشت 91 10:57
روزت مبارک
مامان الهه
23 اردیبهشت 91 12:07
گویند مرا چو زاد مادر پستان به دهان گرفتن آموخت شبها بر گاهواره من بیدار نشست و خفتن آموخت دستم بگرفت و پا به پا برد تا شیوه راه رفتن آموخت یک حرف و دو حرف بر زبانم الفاظ نهاد و گفتن آموخت لبخند نهاد بر لب من بر غنچه گل شکفتن آموخت پس هستن من ز هستن اوست تا هستم و هست دارمش دوست روزت مبارک
مامان متین
23 اردیبهشت 91 12:57
عزیزم .تو بهترین مادر دنیا هستی . روزت مبارک.
آرتین خان خان ایران
25 اردیبهشت 91 0:18
روزت مبارک عزیزم
شهره مامان مینو
25 اردیبهشت 91 1:32
ببخشید واقعا شرمنده که اینقدر دیر اومدم روزتوتبریک بگم دوستم...روزت مبارک
شهره مامان مینو
25 اردیبهشت 91 1:36
چقدر حرف های مادر و دختریتان زیبا بود...ظریفی میگفت مادر شدن یعنی بپذیری که عمری قلبت جایی بیرون تنت بتپد.روزتان باز هم مبارک.مادر خوب و نمونه
مامان فاطمه گلی
25 اردیبهشت 91 1:39
یسنای شیطون ونازنازی الهی فدات بشم که چه کارای قشنگی بلدی خاله ریزه مامانی می دونی فاطمه منم عاشق مداد ومدارنگی ودکمه وچیزهای ریزهست هروقت چیزی گم می کنم میرم سروقت کمدوزیربالشتش که اونو پیداش می کنم همین کاراتون هست که روزبه روزشیرینتر می شید مامانی یسناگلی روزت مبارک
مامانی نریمان
25 اردیبهشت 91 14:45
سلام الهه جون روزت مبارک امیدوارم سالهای سال زنده باشی و شاد
مامان الهه
25 اردیبهشت 91 16:48
هیچ وقت به خودت شک نکن و بدون که همیشه تو بهترین مادر دنیا برای یسنا هستی و این به تو کمک میکنه که اعتماد به نفس داشته باشی و اون رو به دخترت هم منتقل کنی بهترین ها رو برات آرزو میکنم، بهترین مادر دنیا
مامان نیایش
26 اردیبهشت 91 10:00
روزت مبارک مامانی ببخش با تاخیر اومدم ایشالا همیشه سالم باشی و سایه ات بالا سر یسنای گلت
خاله افسانه
27 اردیبهشت 91 6:56
قربون مامان الهه گل ایشالا همیشه جاودان باشی
خاله ندا
31 اردیبهشت 91 16:57
خدا بگم چکارت کنه بغضم گرفت تا خوندمش همیشه پایدار باشی و همدم یسنا و محمد