یسنایسنا، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 13 روز سن داره

یه دنیا یه یسنا

خودشناسی

1392/2/14 16:32
نویسنده : مامان الهه
555 بازدید
اشتراک گذاری

کلاس رفتن تو واسه منم یه مزیت داشت اونم اینکه مدیر محترم آموزشگاهتون واسه ما مامانها هم اونجا یه کلاس مشاوره برگزار کرد تا وقتی منتظر شما میمونیم وقتمون به حرفهای بیهوده هدر نره.. تا حالا دو جلسه برگزار شده که من تونستم این جلسه آخری رو شرکت کنم. قرار بود کارشناس مشاوره در مورد مباحث فرزندپروری صحبت کنه و انگار هفته قبلش این کار رو هم کرده بود ولی این بار یه کار جالب تر کرد و گفت اول مباحث خودشناسی رو پیش میبریم و بعد از اون فرزندپروری رو شروع میکنیم و منطقش هم این بود که تا نتونی با خودت و تواناییهات و ضعفهات ارتباط برقرار کنی و بشناسیشون نمیتونی شیوه های فرزندپروری رو به خوبی پیاده کنی و به مشکل برمیخوری. به نظرم درست میگفت. من یکی خودم روشهای کاربردی تربیتی رو بلدم ولی وقتی نتونم مثلا عصبانیت خودم رو کنترل کنم خوب عملی کردن اون همه روشهای تربیتی هم به مشکل میخوره و آخرش یه جایی خرابش میکنم. این بار در مورد کلیات مبحث خودشناسی حرف زد و اینکه اگه بتونی خودت رو بشناسی و به طبعش واسه خودت ارزش قائل باشی به راحتی میتونی دیگران رو هم بشناسی و باهاشون راحتتر ارتباط برقرار کنی. میگفت خانمها خیلی باید هوای خودشون رو داشته باشن و اینکه خانمها توی خونه مدیر هستن و لازمه یک مدیر خوب بودن شناختن تواناییهای خودت و اطرافیانت هست. حالا باید 5 تا از نقاط قوت و 5 تا از نقاط ضعف اخلاقیمون رو بنویسیم و این جلسه توی جمع بخونیمش. نقاط ضعف رو راحت میتونم پیدا کنم ولی نقاط مثبت رو باید فکر کنم. خود خانم روانشناس محترم هم گفت که وقتی برین فکر کنین نکته های منفی رو به راحتی پیدا میکنین و تو نقاط مثبت اخلاقی میمونید. حالا که فکرم درگیره و باید فکر کنم...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

رضوان مامان رادین
14 اردیبهشت 92 18:56
وای چقدر عالی...من خیلی به این کلاسها نیاز دارم


تو که خودت یه پا روانشناسی مامان نمونه
مامان ترنم
15 اردیبهشت 92 8:16
وايييييييي چه ايده جالبي.
خيلي خوبه الهه جون كه اينجوري توي كلاسها شركت مي‌كنين و حداكثر استفاده رو از وقتتون دارين.
بازم من تنبل جا موندم.
ترم جديد از كي ثبت نام مي‌شه؟؟


ای جانم!!!ترم جدیدشون یک هفته ای هست شروع شده... البته فکر کنم ثبت نام میکنن هر وقت به حد نثاب برسه یه ترم دیگه شروع میکنن.غصه نخور عزیزم
مامان مهبد كوچولو
15 اردیبهشت 92 8:58
سلام عزيزم اومدم توي نقاط مثبت اخلاقيت بهت كمك كنم :
1 - مهرباني و آرامش رو هم از نگاهت ميشه خوند و هم از صداي پر انرژيت
2- صبر و حوصله رو از يسنايي كه تربيت كردي و آموزش هايي كه بهش دادي ميشه فهميد .
3- صميميت رو از همون صدات ، همون صدايي كه بين همه ي جمعيت منو خوند ميشه درك كرد و بهش ايمان آورد .
4 - امنيتت رو از كامنت ها و دلگرمي هايي كه بهم دادي ميشه درك كرد .
و هزاران خوبي ِ ديگه كه زبان قاصرم قادر به بيانشون نيست .
عزيزم اينقدر نقاط مثبت داري كه شدي الهه ي پاكي !
يه راه حل ديگه هم بهت پيشنهاد ميدم شماره منو بده به خانوم معلم تا من بگم با چه الهه ي نازي طرفه !


آخه مهدیه جونم چی بگم من !!!!!خیلی شرمنده ام کردی عزیزم... چقدر انرژی مثبت میفرستی تو آخه!!!!خیلی دوستت دارم عزیزم
مامان سونیا
15 اردیبهشت 92 14:03
به به چه کلاسهای خوبی خیلی عالیه این یه توفیقه که نصیبت شده انشاالله بهترین استفاده رو ازش ببری امیدوارم موفق و موید باشی
روی ماهخودت و گل دختر رو میبوسم عزیزم


آره واقعا یه توفیق اجباری!!! ولی از نوع خوب و پرفایده اش!!
مامان پارمیس
15 اردیبهشت 92 19:35
چه کلاس خوبی. چه عالی !! این احترام به وقت آدماست. الهه جون تو منبع خصایل خوبی. میتونم تو نوشتن خوبیات بهت تقلب برسونم.
ولی نه بهتره من چیزی نگم تا خودت بنویسیشون. اینطوری بهتر به خودشناسی میرسی


آره واقعا خیلی خوبه واسه ما که مجبوریم اونجا بمونیم. ممنونم از مهربونیت
مامان نیایش
16 اردیبهشت 92 10:48
ان شاالله موفق باشی دوست جونم برای ما هم دعا کن


مرسی .میگم میری حرم یه دعایی کن امام رضا ما رو هم بطلبه بیام مشهد هم زیارت بریم و هم چشممون به جمال شما دوستای مهربونمون روشن بشه
مامان آناهيتا
18 اردیبهشت 92 11:26
منم كه چند تا كلاس رفتم همه بحثشون اينه كه اگه بچه مشكلي داره عيب رو تو وجود خودتون پيدا كنيد و حل كنيد درست ميشه. من كاملا موافقم ولي گاهي وقتا از دست آدم در ميره و خرابكاري مي كنه. كاش بتونيم توي زمينه خودشناسي براي تربيت جگر گوشه هامون موفق تر باشيم. به هرحال موفق باشي بانو. ببوس يسناي نازم رو.


راست میگی حرف این روانشناس هم همین بود که برای موفقیت در زمینه تربیت باید اول به خودت آگاه باشی. خدا هممون رو کمک کنه که بتونیم بچه های خوبی تربیت کنیم و اول از اون خودمون رو درست کنیم
مامان زهرا
3 خرداد 92 1:29