یسنایسنا، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 18 روز سن داره

یه دنیا یه یسنا

بچه ها اين نقشه جغرافياست بچه ها اين گربه هه ايران ماست

1392/3/29 0:08
نویسنده : مامان الهه
1,016 بازدید
اشتراک گذاری

امروز که کلاس بودی چیزی بهتون یاد دادن که وادارم کرد که قبلش یه چیزایی رو برات توضیح بدم.what's your nationality?

پیش خودم فکرکردم اگه معنی ملیت رو ندونی چطوری میخوای جواب بدی. خلاصه طبق معمول شبهایی که حوصله اش رو دارم شروع کردم به حرف زدن که یواش یواش برسیم به این سوال امروزتون و من یه کم برات معنی NATIONALITY رو توضیح بدم:

من:مامان امروز سرکلاس خوب بود؟ کتاب جدید گرفتی؟

گل بانو:بله!!دوتا بچه گیده هم اومده بودن جدید بودن!

من: چه عالی! اسمشون چی بود؟

گل بانو: صبا و محمد وِضا

من: خوب امروز چی یاد گرفتی؟

گل بانو: 11 -12-13-14-15

من:دیگه چی؟ من پایین نشسته بودم صدای خانم معلمتون میومد که میگفت What's your nationality? یعنی چیی؟

گل بانو:نمیدونم ولی میگفتیمIRANIAN

من: یعنی ملیت! میدونی ملیت چیه؟

با چشمای باز که حالا یواش یواش هم داره خواب بهش میاد نگاهم کردی انگار دارم یه مساله بزرگی رو واست حل میکنم. هول میکنم که مبادا خوابت بگیره و نتونم حرفم رو تموم کنم. بهت گفتم ببین هر کسی یه خونه ای داره که توش با مامان و باباش و شایدم خواهر و برادراش زندگی میکنن و همشون یه خونه دارن. ما یه خونه داریم. مادر یه خونه دارن . ترنم با مامان و باباش یه خونه دارن. بعد این خونه ها که کنار هم میان با مغازه ها و خیابونها میشن شهر. مثلا شهر اراک، شهر اصفهان، تهران، کرمان سمنان...یهوو با ذوق و شیطنت گفتی: مثلا شهر بازی!!!! چشمام گرد شد و هردوتامون با هم خندیدیم...سریع ادامه حرفم رو گرفتم که مبادا حواست پرت بشه: آره  مامانی هر شهری هم شهر بازی داره که بچه ها توش بازی میکنن. بعد همه این شهرها کنار هم میشن یه کشور .اسم کشور ما ایرانه!!همه مایی که تو این شهرهایی که کنار هم  جمع شدن  بهمون میگن ایرانی!!! دیدی امروز که از کلاس برمیگشتیم اون آقاهه از تو ماشینش داد میزد ایران!!!

گل بانو: اون آقاهه که پارچه سبز و سفید و گِمِز داشت؟

من با افتخار به خاطر این همه دقتت: بله مامانی آفرین. امروز فوتبال ایران برنده شده بود میگفتن ایران! ایران!خوشحال بودن که ایران برنده شده بود.هممون ایرانی هستیم یعنی ملیتمون ایرانیه. هر کسی که میشناسی ایرانیه و اینو میگن ملیت!

گل بانو: قصه ما به سر یسید کلاگه به خونه اش نوِسید!!!

 

نمیدونم تونستم خوب واست توضیح بدم یا نه ولی همه سعیمو کردم که خیلی پیچیده اش نکنم واست. خدا کنه تونسته باشم...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (25)

مامان سحرناز
29 خرداد 92 0:36
سلام به یسنا گلی زبان دان کوچک ... عزیزم ماشالله به این همه هوشت ... الهه جون ما مامانا هر چی بگیم این کوچولوها زود یه چیزی تحویلمون میدن که تو مخیلمون نمیگنجه راستی مامانی از دخملی یه عکس جدید بذار دیگه


راست میگی ولی هرچی بگن از محیط اطرافشون شنیدن نه؟عکس های الموت همه جدیدن عزیزم...
✿✿الهه مامان روشا جون ✿✿
29 خرداد 92 1:39
ای جانم از دست یسنا خانم بامزه.اونجا که گفته بود شهر بازی ترکیدم از خنده.
الهه جون خیلی خوب واسش توضیح دادی.افرین به این مامان صبور و نمونه

خیلی بامزه گفت تمام فکر و ذکرش شهر بازیه و بس.. خدا کنه تونسته باشم
مامان نیروانا
29 خرداد 92 8:49
از این بهتر نمیشد الهه جون، مرحبا. منم همینجوری که تو گفتی ملیت نیروانام رو بهش میشناسونم. اینروزا چه حالی میکنیم با این nationality مون نه!



اینروزا انگار خدا یه نگاه ویژه داره به ماها نه؟ من و این همه خوشبختی محاله !!!
مامان نیایش
29 خرداد 92 8:58
سلام . عجب مامان و دختر باحالی
خوش به حالتون


مرسی خوش به حالم با وجود دوستای خوبی مثل شما
مامان مهبد كوچولو
29 خرداد 92 9:38
اي جانم به اين مامان باهوش كه پشت در كلاس هم سر تاپا گوشه كه مبادا گل بانوش مسئله ي مبهمي تو ذهنش بمونه و اي جانم به يسنا كه شهر بازي رو خيلي خوب اومده . كلي از دستت خنديدم ماه روي من الهه جان فكر كنم اگه من جاي تو بودم به همون شهر بازي كه ميرسيديم از خنده هدف داستان رو يادم ميرفت عزيزم مطمئن باش كه وقتي گل بانو خودش داستان رو به قصه ي ما به سر رسيد ختم كرده يعني كه تا ته قضيه مليت رو خونده ....


سلام مهدیه جان. نیازی به سرتاپا گوش بودن نبود از بس که داد میزدن...خیلی سخت بود که سریع جمعش کنم ولی انگار شد .مرسی از همراهیت
مهرنوش مامان مهزیار
29 خرداد 92 13:50
عالی توضیح دادی هم ملیتی.


قربونت هم ملیتی
رضوان مامان رادین
29 خرداد 92 15:45
الهه جون به بهترین نحو ممکن واسه دختر نازمون توضیح دادی...راستش من با دقت چندین بار خوندم تا بعدا برای رادین توضیح بدم


وای راست میگی؟!! مرسی از این همه انرژی
مامی امیرین
29 خرداد 92 19:06
آفرین به این مامانی که همه چیز و واسه گل دخملی باز میکنه.
اینروزها با این ملیتمون چه حالی میکنیما..
امیدوارم سومیش هم خوب بیاد


ممنونم.دیدم طفلی باید چیزی رو همینجوری حفظ کنه و ندونه چیه واسه همین دست به کار شدم. منم مثل شما امیدوارم که سومی هم خبر خوبی باشه.
مامان محمدرهام جون
30 خرداد 92 12:24
الهه جون خیلی خوب واسش توضیح دادی آفرین به این مامان دانا ودختر باهوش


مامان اشکان
30 خرداد 92 13:16
ای جانم... چه چیز سختی رو هم میخواستی براش توضیح بدی ولی بازم آفرین خیلی خوب براش باز کردی.... ماشالله خیلی دختر باهوش و نازیه خدا حفظش کنه. اشکان من از دخمل شما کمی کوچکتره به ما هم سربزنی خوشحال میشیم


سلام مرسی به خونمون اومدین... چشم با کمال میل
مامان سونیا
30 خرداد 92 16:35
آفرین مامان خیلی خوب براش توضیح دادی حتما یسنا خانم باهوش و زرنگ متوجه منظورت شده


مرسی. خدا کنه
ستاره طلایی GOLDEN STAR
30 خرداد 92 20:43
لام
ماشاا.. چه نازه گل بانو از طرف من ببوسیدش
دوست داشتین به منم سر بزنید خوشحال میشم


سلام ممنون ازتون کاش آدرس وبتون رو درست میذاشتین تا میومدم پیشتون
مامان متین
30 خرداد 92 21:32
سلام خانمی. به نظرم خیلی جالب براش توضیح دادین و حتما توی ذهنش میمونه.


مرسی
مامان ترنم
31 خرداد 92 8:17
شهربازي !!!!
اينو كه گفته يعني تا آخرش رو ديگه مي‌دونه و گرفته كه مامان مهربونش درباره چي صحبت ميكنه.


نمی دونم والاه چی بگم از دست این وروجک
مامان ترنم
31 خرداد 92 8:21
راستي الهه جون ترنم هفته قبل يك روز اومد در خونه‌تون تا با يسنا بازي كنه ، كه خونه نبودين.
البته چون خودت دوست داشتي كه يسنا هم آبله مرغان بگيره فرستادمش.
چند روزش رو هم كه ترنم خونه مامانم بود .
يك روز هم تا ظهر ترنم خونه تنها بود و روش نشده بود بياد پيش يسنا. به هر حال شرمنده كه فرصت نشد تا با هم باشن.


ای وای من!!! چه بد شد!!! متوجه شدم که ترنم خونه نیست چون یکی دوبار اومدم بیام پیشش دیدم کفشاش نیست. ولی خیلی ناراحت شدم که تو خونه تنها مونده چرا یه خبری بهم ندادی تا برم دنبالش؟
مريم مامان آريا
31 خرداد 92 17:55
اي جان
من يه ساعته دارم پستهاي قبلي رو ميخونم
آفرين به اين مامان فهميده
آفرين به اين گل دخمل باهوش
وآفرين به عکسهايي که گذاشتين
هميشه شاد باشين

قربونت عزیزم.
مهرنوش مامان مهزیار
1 تیر 92 9:00
سلام عزیزم برای دوتاشون دستور گذاشتم.


ممنونم الان میام پیشت.
مامان مهبد كوچولو
1 تیر 92 10:03
مبارك قالب جديدت باشه عزيززززززززم . خيلي خوشگله عزيز .


مرسی بانو
مامان نیایش
1 تیر 92 11:24
سلام عزیزم دلم چه قدر دلم براتون تنگ شده بودااااا عزیزم قربون این زبان یادگرفتنت بشم من ما شاالله ما هم به ملیتمون افتخار میکنیم دیگه آفرین به تو دخمل با هوش و با استعداد و سیاست مدار


ما هم دلمون براتون تنگ شده بود عزیزم...
مامان نیایش
1 تیر 92 11:25
خیلی خوب براش توضیح دادی الهه جون آفرین چه قدر با مزه گفته این گل بانو مثل شهر بازی کلی خندیدم
کلاگه به خونه اش نوسید
اییییییییییییییییی جیییییییییییییییییگر
پش کی میای بخورمت

باید قیافه اش رو میدیدی تو اون لحظه ها... زودی میایم پیشتون
مامان نیایش
1 تیر 92 11:26
قالب نو مبارک


مرسی
مامان پارسا و پوریا
2 تیر 92 10:37
آفرین به مامانی.عالی بود
یک تجربه ساده
2 تیر 92 12:36
بچه ها گوش های خوبین برای حرفای مامانا. خوب توضیح دادین


مامان ملینا
8 تیر 92 9:43
سلام خاله جون.من تو مسابقه نی نی شکمو شرکت کردم.به رایتون نیاز دارم اگه از عکسم خوشتون اومد کد 208رو به شماره 20008080200 اس ام اس کنید. ممنون.بهم خبر می دین که رای دادی یا نه؟
مامی کیانا
9 تیر 92 10:32
ایرانو عشقه



عشق است