یسنایسنا، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 3 روز سن داره

یه دنیا یه یسنا

واژه ها به سبک یسنا

1392/5/9 12:34
نویسنده : مامان الهه
539 بازدید
اشتراک گذاری

یه سری کلمه ها رو هنوز اشتباه میگی زبان دان کوچک من!

شوشن= روشن

داشتم میبیدم= داشتم میدیدم

آشپخزونه= آشپزخونه

حرف «ر» هنوز برات سخته گفتنش و به تناسب جاش تو کلمه یه چیزی میگی هردفعه. یه بار «ی» میگی و یه بار هم «و» و یه جاهایی هم اصلا نمیگی. مثلا رنگارنگ رو میگی: ونگااَنگ!!

فعل ها رو هم خیلی بامزه میگی:

دوزیدی= دوختی

پُزیدی= پختی

حوحاب= حباب

می یخه= یخ زده

 چنجد= کنجد

الان چیز دیگه ای یادم نمیاد به محض اینکه یادم بیاد اینجا واست به یادگار مینویسم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (23)

مامان محمدرهام جون
1 مرداد 92 14:16
عزیزمی خوش زبون


مرسی خاله جون
مامان نیایش
1 مرداد 92 14:25
اول بگم چه قدر دل به دل راه داره درست همون موقع که تو داشتی کامنت میذاشتی کامپیوتر رو روشن کردم یه سری بیام نت دلم تنگ شده بود براتون الان که نشستم و کامنتت رو دیدم چشام برق زد دل به دل واقعا راه داره حتما مینویسم عزیزم حالا برم پست هات رو بخونم مامانی زرنگ


ای جانممممم. منتظر نوشته هات میمونم عزیزم
مامان نیایش
1 مرداد 92 14:28
ببخشید اول باید میگفتم سلامدوم بگم واقعا درکت میکنم که میگی الان چیز ییادم نمیاد میخواستم از جملات قصار نیایشی بنویسم به محضی که نشستم شروع کنم دیدم چیزی خاطرم نیستبعدش بگم قربون این زبان دان کوچولوی با مزه که اینقدر خوشگل حرف میزنه الان که این پست رو خوندم یادم اومد که هنوز ننوشتم نیایش ر رو داره میگه درست و کلی خودشم ذوق میکنه فداااااااااااااااااااااتون


سلام به روی ماهت نازنین بانو! خیلی جالبه فکر میکرم خیلی یادم باشه ولی وقتی شروع کردم انگار همش پرید... آره حتما بنویس که ر گفتنش درست شده عسل طلامون
رضوان مامان رادین
1 مرداد 92 16:07
هزار تا بووووووووسسسسسسسس


و همچنین
مامان شایان و پرنیا
1 مرداد 92 21:12
ای جونم کلی به کلمه هایی که اشتباه میگه خندیدم

زنده باشه الهی



عزیزم دخملم تو فستیوال زیباترین کودک ایرانی شرکت کرده ..بیا به وبلاگش و عکسش رو ببین اگه دوست داشتی بهش رای بده لطفا


خدارو شکر که خنده به لبهاتون آورده. چشم حتما
مامان ترنم
2 مرداد 92 8:54
قربون اين دختر شيرين زبون. ترنم چند وقتي يكبار مي‌گه مامان من بچه بودم چه كلمه‌هايي رو اشتباه مي‌گفتم. وقتي براش مي‌گم كلي ذوق مي‌كنه. ايده خيلي خوبه . اگر يادت اومد حتما بهش كلمات رو اضافه كن چون بزرگ كه بشه خيلي ذوق مي كنه.


مرسی لیلا جون!!آره واسه خودم هم جالبه که خیلی کلمه ها رو تو یه سیر تکاملی یاد گرفت و کم کم درست شد حرف زدنش. مرسی از دلگرمیت
مامان ترنم
2 مرداد 92 8:55
الهه جون برو خصوصي.
مامان سونیا
2 مرداد 92 9:17
قربون این دختر شیرین زبون خیلی قشنگ حرف میزنی خوشگل خاله


ممنون خاله جون
مهرنوش مامان مهزیار
2 مرداد 92 11:29
سلام عزیزم . چه خوشگل حرفه میزنه وای من حال میکنم وقتی بچه ها اینجوری بعضی از کلمه ها رو میگن.ببوسش از طرف من عزیزم


مرسی مهرنوش عزیز... خیلی بانمک میشن وقتی سعی میکنن که درست حرف بزنن
مامان متین و مهبد
2 مرداد 92 13:44
ای جاننننننننننم .اشتباه گفتنتون هم باحاله.


مامان امیرحسین و کوثر جونی
2 مرداد 92 23:39
دختر شیرین زبون قند و نباتی خاله... شکلاتی...


مرسی!!!!
مامان نیایش
3 مرداد 92 10:49



مامان آرین
4 مرداد 92 2:05
ای جان. فدات بشم یسنا جونم با این فرهنگ لغات شیرینت.


خدا نکنه
مامان مهبد كوچولو
5 مرداد 92 9:02
به به به يه پست جديد كه ما ازش غافل مونده بوديم !!! البته هنوزم دير نشده كه دور اين دختر خوشگل بگردم و بگم قربونت برم با "ر " گفتنت . يسناي من آشپخزونه خيلي سخت تر نيست !!!! خيلي با مزه بود عزيزكم .


عزیزمی...
مامان نیایش
6 مرداد 92 13:48
دوستتون داریم


ما هم دوستتون داریم
مامان متین و مهبد
6 مرداد 92 22:45
خصوصی
مامان دینا جون
7 مرداد 92 1:50
یه جورایی مثل دینای من حرف میزنه.دینایمن هم به پختن میگه پزیدی



قربون دینا جون
رضوان مامان رادین
7 مرداد 92 15:35
ذاکر پس کوچه های زندگی عابر راه قشنگ بندگی عازم پرواز تا عرش خدا دستهایت بال پرواز دعا بر سر سجاده ی مهتابیت در نیایش های پاک و آبیت کن دعایم مهربان آشنا
ارغوان
7 مرداد 92 20:47
"می یخه" ای جاان


مامی امیرین
8 مرداد 92 17:06
ببوس این شیرین زبون و ...
راستی عزیزم آدرس و نام وب ما تغیر کرده لطفا با این نام و آدرس ما رو لینک کن.


فدات چشم خونه جدید مبارک!!!!
✿✿الهه مامان روشا جون ✿✿
9 مرداد 92 2:42
سلام.
خوبید؟
الهی بگردم چه قدر بامزه کلمه ها رو ادا می کنه.خاله فدای خودت اون حرف زدنت بشه.خیلی میبوسمت عزیز دلم


خدا نکنه عزیزم... مرسی از حضورت
مامي كيانا
12 مرداد 92 13:20
دوزيدي و پزيدي هم كينا ميگه چه جالب
كيانا يك چيز ديگه هم ميگه مثلا بستم رو ميگه بستيدم


جانم که کیانا هم این مدلی حرف میزنه الان یدم اومد که یسنا به بستم میگه ببستیدمش
مامان آناهیتا
15 مرداد 92 9:13
جووووووووووونم. هزار تا بوس برای این فرشته کوچولو.