یسنایسنا، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 13 روز سن داره

یه دنیا یه یسنا

تابستانه

1392/4/10 17:58
نویسنده : مامان الهه
610 بازدید
اشتراک گذاری

روزهای گرم تابستون هم از راه رسید و تو همچنان مشغول کلاس زبان هستی و چه کیفی میکنی از بودن با بچه های دیگه و مربیتون و یادگرفتن کلمه های جدید .کم کمک دارین حرفهای بیشتری رو یاد میگیرین و وقتی جایی نوشته ای میبینی اون حرفهایی رو که یادگرفتی رو سریع پیدا میکنی و و با شوق و ذوق زیاد نشون ما میدی و کیف میکنی. روند یادگیریت خیلی خوبه و بیشتر از هرچیزی مهم اینه که خودت خیلی خوشحالی.

اینروزا بساط دوچرخه سواری هم داریم(البته سه چرخه سواری) دیگه خودت پاهات به پدال میرسه و با پاهای کوچولوت سه چرخه ات رو راه میندازی و میری ولی هنوز یاد نگرفتی که با دستات هم میتونی فرمون دوچرخه ات رو تو دست داشته باشی تا به در و دیوار نخوری و فقط مسیر مستقیم میری.

اینروزا خودتو با یکی از عروسکهات که اسمشو گذاشتی فرمیا سرگرم میکنی و هرچی میخوای و هرکاری دلت میخواد انجام بدی از زبون فرمیا میگی: مامان فرمیا تشنه اشه !!مامان فرمیا میخواد بره پارک بازی کنه!! مامان بستنی داریم فرمیا بستنی میخواد!!! خلاصه فرمیا شده همدم اینروزای کشدار تابستون. باهاش بیرون میری. با کالسکه تو خونه میچرخونیش و واسش غذا درست میکنی..اگه با خودت بیرون نبرده باشیش تا میرسی خونه میگی فرمیا کجا بودی دلم برات تنگ شده بود!!! کلی هم بوسش میکنی و میگی اونجا بچه ها رو نمیبردن!!!یاد روزهایی افتادم که همش ناراحت بودم که تو با عروسکهات اصلا بازی نمیکردی و مدام ماشین دستت بود..چقدر زود تغییر میکنی عزیزکم...


میدونی اینروزا خیلی آرومتر شدیم هردومون خیلی بهتر شدیم .دیگه از اون لجبازیای یکی دوماه پیشت خبری نیست و مثل قبل وقت لباس پوشیدن اذیت نمیکنی. راهکار مامان نیایش خیلی خوب بود و انتخابت رو محدود کردم و از بین یکی دو تا لباس یکی رو میذارم انتخاب کنی.روزای اول مقاومت میکردی و وقتی هم از بین دوتا لباس یکی رو انتخاب میکردی و می پوشیدی باز بهونه میگرفتی که من اینو نمیخوام ولی وقتی بهت میگفت خودت انتخاب کردی و پوشیدی  اگه نمیخواستیش نباید انتخابش میکردی و حالا دفعه دیگه حواست رو بیشتر جمع کن ببین کدومشون بهتره راضی میشدی و میگفتی فردا دیگه اینو نمیپوشم..

راستی اینروزا دیگه یسنا نیستی شدی صبا!! صبح که از خواب بیدار میشی با صدای بلند اعلام میکنی که من صبا هستم!!! و اگه کسی یسنا صدات کنه جواب نمیدی و بعد از اینکه چندباری صدات کردن با دلخوری میگی مگه نمیدونین من صبا هستم!!!!این صبا شدن شما برمیگرده به دختر بچه 7-8 ساله ای که عصرها تو محوطه پایین خونه مشغول لی لی بازی با دوستاشه و تو خیلی دوستش داری. چندباری رفتی پیشش و بازی کردنش رو نگاه کردی و کلی از اینکه باهاش هستی کیف میکنی... بعضی وقتها که میخوام موهات رو شونه کنم میگی مامان موهام رو مثل صبا درست کن!!!  یه چیز جالب که درست وقتی یک هفته به  تولدت داشتیم یهویی یه فکری افتاد تو سر منو بابامحمد که نکنه اسمی که واست انتخاب کردیم خوب نباشه نکنه کسی بعدا بهمون بگه این چه اسمیه و بعدش منو بابا ناراحت بشیم واسه همین با پیامک یه نظر سنجی راه انداختیم بین اعضای دو خونواده و بین یسنا و صبا خواستیم که یکی رو انتخاب کنن و جالب که همه یسنا رو انتخاب کردن جز بابایی که صبا رو انتخاب کرد...یادش بخیر چه روزایی بود...حالا خودت واسه خودت اسمت رو عوض کردی و شدی صبا. نمیدونم تا کی قراره صبا بمونی و منم مامان صبا باشم ولی چه صبا باشی چه یسنا واسه من یه دنیایی.



پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (33)

♥متین من♥
10 تیر 92 17:52
دوستان خوبم متین در مسابقه نی نی شکمو شرکت کرده بیا وبلاگم عکسشو ببین اگه دوس داشتی میخوای بهش رای بدی لطفا: کد ١٧٤ به شماره پیامک: ٢٠٠٠٨٠٨٠٢٠٠ ( دوهزار هشتاد هشتاد دویست) ارسال کنین یه دنیا ممنونم ..
مامان آرتین
10 تیر 92 19:04
آرتین در جشنواره ي تابستاني ني ني وبلاگ(ني ني شکمو) شرکت کرده... خوشحالمون مي کنيد اگه بهش راي بدين و با يک پيامک، عدد 293 را به شماره ي 20008080200 (دوهزار هشتاد هشتاد دويست) ارسال کنيد. از لطف شما ممنونيم – شاد و سلامت باشيد.
سارا مامان آرام
11 تیر 92 8:15
عزیزدلم صبا خانم گل
روی ماهش رو ببوس


قربون محبتت
مامان مهبد كوچولو
11 تیر 92 10:10
الحمدلله كه روزهاي گرم و كشدار تابستونتون پر شده از آرامش ، الحمدلله كه يسنا ديگه بهوونه نميگيره و روز به روز خانومتر ميشه . صبا خانوم بلا رو ببوسين و بگين كه مامان مهبد گفته اي شيطون مگه دستم به دستت نرسه ، چنان ماچي ازت كنم كه ديگه واسه خودت اسمت رو عوض نكني .
يسنا خيلي قشنگه و صبا هم همينطور براي ما هم چه صبا باشي و چه يسنا يه دنيايي عزيزم .


قربونت مهدیه جان نمیدونی اینروزا چقدر دلم میخواد بیشتر باهم وقت بگذرونیم چشم بهش میگم .ببوس روی ماه مهبد نازم رو
مامان نیایش
11 تیر 92 10:58
سلام . مطمئن باش که اسمش هم مثل خودش خوشگله من که خیلی دوستش دارم


مرسی زهره عزیزم
شهره مامان مینو
11 تیر 92 15:34
امان از این اسم عوض کردن بچه ها ماهم بساطی داریم الهه جون... ببوس زباندان کوچک رو...


پس این هم مسریه مرسی اومدی
مامان متین و مهبد
11 تیر 92 17:22
اینروزاتون چقدر عالیو خوبه. عزیزم ...چقدر صبا رو دوست داره عزیزم .مهبدم رو توی جشنواره نی نی وبلاگ شرکت دادم با کد 329 .خوشحال میشم به پسرم رای بدی .به این شماره بفرست.20008080200
مامی امیرین
11 تیر 92 18:58
عاشق این دل و قلوه دادن بچه ها با عروسکاشونم
ای جونم اسمشم عوض کره..ولی یسنا قشنگتر..البته هر چی خودش دوست داشته باشه...
این بوس واسه یسنا
این بوسم واسه صبا


موندم با این تغییر اسم چه کنم. منم یسنا رو بیشتر دوست دارم ولی خوب اینم مقطعیه و میگذره
h&t
11 تیر 92 19:27
برای دختر گلمون
که شده عین دسته گل



مرسی هاله عزیز
مامان ملینا
11 تیر 92 19:28
آپـــــــــــــــــم آپــــــــــــــــــــم آپـــــــــــــــــــــــــم آپــــــــــــــــــــــــــم آپـــــــــــــــــــــــــــــم سلام آپــــــــــــــــــــــــــــــــم آپـــــــــــــــــــــــــــــــــــم آپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم آپـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم آپـــــــــــــــــم آپــــــــــــــــــــم آپـــــــــــــــــــــــــم آپــــــــــــــــــــــــــم خوبی؟ آپـــــــــــــــــــــــــــــم آپــــــــــــــــــــــــــــــــم آپـــــــــــــــــــــــــــــــــــم آپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم آپـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم چرا بیکار نشستی؟ آپـــــــــــــــــم آپــــــــــــــــــــم آپـــــــــــــــــــــــــم مگه نمیبینی اپم؟ آپــــــــــــــــــــــــــم آپـــــــــــــــــــــــــــــم آپــــــــــــــــــــــــــــــــم آپـــــــــــــــــــــــــــــــــــم آپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم بدو بیا دیگه آپـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم آپـــــــــــــــــم آپــــــــــــــــــــم آپـــــــــــــــــــــــــم آپــــــــــــــــــــــــــم آپـــــــــــــــــــــــــــــم نبینم دیر کنی ها!! آپــــــــــــــــــــــــــــــــم آپـــــــــــــــــــــــــــــــــــم آپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم آپـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم میترکونی ها!!!
معصومه زن عموی بردیا
11 تیر 92 21:27
سلام عزیزم خدا نگهش داره برات ببوسش منو هم بی زحمت لینک کن


سلام ممنون. حتما
مامان ترنم
12 تیر 92 11:01
عزيزم اميدوارم تو اين روزاي كشدار تابستون ،‌شاديهاتون هم كشدار و گرم باشه.
صبا كوچولو يا همون يسناي نازنين به قول ماماني هر اسمي كه داشته باشي هميشه دوست داشتني هستي عزيزم.


ممنونم عزیزم همچنین برای شما پر باشه از شادی
مامان نیایش
12 تیر 92 14:09
الهی من قربون این شیرین کاری هات
نیایش هم گاهی این طوری میشد اصلا مهم نیس بذار هر کی میخواد باشه بعدا خودش دوباره میشه همون یسنا گلی خودمون هر چی بیشتر بهش بگی که مثلا اسم خودت که قشنگ تره یا من این اسم رو بیشتر دو س دارم بد تر میشه یعنی برا ما که این جوری بود خیلی حساس تر شده بود ولی الان دیگه از صرافتش افتاده فکر میکنم اقتضا ی سنشونه و ما مامانای همیشه نگران همیشه یه چیزی برا ی دلشوره داشتن داریم اول از همه خودم رو میگم الهه جون تو که خانومی برا خودت ولی نگرانی انگار جزء وجودمون شده ....خیلی خوبه که میره زبان یاد میگیره خدا کنه روش شون یا برخوردشون همیشه خوب باشه چون سنش کمه زده نشه بچه
قربون تو یسنا گلی با اون سه چرخه سواریت به قول مامانی چه یسنا باشی چه صبا جیگریراستی الهه جون چه خبرا چی شد برنامتون گفته بودی قبل از ماه رمضان میخواستین بیاین مشهد


سلام زهره جان مرسی از همراهی همیشکیت عزیزم.راست میگی ما همیشه نگرانیم ولی خوب رو این مورد اصلا حساسیت نشون نمیدم هرچی خودش دوست داره بهترین میشه واسش .خدا رو شکر تا الان که روششون خیلی خوب بوده و یسنا خیل یجذب شده. مربی خوبی دارن و این یه نعمته خودش.حتی منم مربیشون ر وخیلی دوست دارم خدا کنه ترم بعد اگه مربیش عوض میشه اونم به خوبی و مهربونی و با تجربه ای این مربی الانشون باشه.دار میام پیشتون به زودی زود.خیلی زود
مامان نسترن
12 تیر 92 18:48
سلام خانومی . هردوتا اسم قشنگن. راهکارت واسه لباس پوشیدن جالب بود


سلام نسترن جان.مرسی از همراهیت
بهناز مامی یلدا و سروش
12 تیر 92 20:22
الهی قربون این فرشته بانو بشم من.

یسنا یا صبا هر که هستی همیشه شاد باشی.گلم.



ممنونم
مامان پارسا و پوریا
13 تیر 92 0:11
دختر بچه ها همشون تو یه سنی اسمشونو عوض میکنن. راستشو بخواین منم 4-5 ساله بودم هر روز یه اسم جدید واسه خودم میذاشتم
پوریــا در جشنواره تابستانه نی نی وبلاگ شرکت کرده. ممنون میشیم اگه بهش رای بدین.با کد 412 ممنون



آره عزیزم میدونم که مقطعیه. واسه همین خیلی ناراحت نمیشم ولی بعضی وقتها نگران میشم. چشم حتما رأی میدم
مامان محمدرهام جون
13 تیر 92 0:42
به به صبا خانوم،قربون خودت وحس مادریتفرمیا یعنی چی اونوقت!!!!!!!!!!!روزهای کشدارتابستونتون پراز نمنمک عشق واحساس


مرسی خاله جون به خاطر آروزی قشنگت روزهای شما هم پر از نمنمک عشق و احساس
رضوان مامان رادین
13 تیر 92 0:44
وای که دلم واسه یسنا جونم یه ذره شده...خاله رفتی مشهد؟؟؟؟بسلامتی...انشا... بهت خوش بگذره....یسنااااااااااا ی خاله من عاشق خودتو اسمتم


قربونت که دل به دل راه داره. جای شما خالی بود بسیار
مامان
13 تیر 92 10:03
سلام

میخوام اسم دخترم رو بذارم یسنا

ولی نمیدونم ریشه دینی هم داره

یا فقط ایرانیه

میشه کمکم کنید ؟؟؟


این اسم ریشه اوستایی داره و کاملا اصیله به معنای ستایش خدا در جشن و پایکوبی .به معنی نماز هم هست.امیدوارم دختر کوچولوتون صالم به دنیا بیاد
مامان پارمیس
13 تیر 92 11:18
فدای این دختر شیرین زبون. بالاخره باید دل بابا رو هم بدست بیاره دیگه. پرنسس خانوم اسمت هر چی باشه ما عاشقتیم


قربونت دل باباییش رو یعنی بابای من رو بدست آورده
آوا
13 تیر 92 17:40
سلام خاله جون یه سر میاین وبلاگ من آخه تو برنامه نقاشی نقاشی شبکه پویا شرکت کردم و حالا میخوام بهم رای بدین دوستون دارم



چشم اومدم خاله جون
✿✿الهه مامان روشا جون ✿✿
15 تیر 92 2:33
ای جان عزیزم دیگه حسابی خانم شدهی پس.هم با عروسکات بازی می کنی .هم کلی انگلیسی یاد گرفتی.الهه جون این راهکارت واسه لباس پوشیدن حتما یه روزی به درد منم می خوره ممنون که تو وب گذاشتی.
چه جالب خودش اسمشو تغییر داده؟فکر کنم مقطعی باشه.
خیلی ببوسش یسنای صبا نما رو


یسنای صبا نما چه جالب گفتی الهه جان. خواهش میکنم امیدوارم خوش باشی همیشه. منم از مامان نیایش یاد گرفتم
مهرنوش مامان مهزیار
15 تیر 92 8:07
سلام عزیزم ما هم این پروژه تغییر اسم رو داشتیم و گاهی الان هم داریم.
به هر حال مهم فرشته ای که در کنار خودمون داریم. حالا با هر اسمی که صداش کنیم.


سلام بانو. میدونم که تمامش اقتضای سنشه و مقطعیه ولی باز بعضی وقتها ناراحت میشم. راست میگی این فرشته ها بی نظیرن
مامان فتانه
15 تیر 92 13:51
ما اومدیم با پست جدید راستی رای به ایلین چون یادتون نره


اومدم
شهرزاد مامان حسین
16 تیر 92 18:14
الهی. یسنا که خیلی اسم خوشگلیه خانوم گل.
به فرمیا از طرف من سلام برسون.

ممنون
مهرنوش مامان مهزیار
17 تیر 92 14:36
سلام مامان های خوب وبلاگی
برای ثبت هنرهای زیبای شما از آشپزی تون ، خصوصاً سفره های افطارتون در کنار نی نی ها ی گلتون این وبلاگ رو درست کردم . منتظر عکس های قشنگ از سفره هاتون هستم. شما می تونید از سفره افطار هر روزتون عکس بگیرد. آپلود کنید و در قسمت نظرات برای من ارسال کنید تا به اسم خودتون وبا معرفی وبلاگتون به نمایش بزارم.
اینم آدرس وبلاگ جدید ما به اسم (( هنر مامان ها در سفره های افطاری)) http://ashpazimamana.blogfa.com/

چه عالی آفرین به شما و خسته نباشی

مامان نیایش
18 تیر 92 9:45
دلمون تنگ شد براتون خصوصی


ما هم دلمون تنگ شده. فدات گرفتم
مامان آناهيتا
18 تیر 92 10:45
الهه جان، ميشه در مورد سيستم كلاس زبان يسنا و اينكه چه كتابايي باهاشون كار مي كنن بنويسي. آخه آناهيتا خيلي علاقه داره و سريع مي گيره. مي خوام خودم باهاش كار كنم چون اينجا كلاس نداريم.


زینب عزیز سیستم آموزشی زبانشون به روش phonics هست که آوا شناسیه یعنی به جای یادگرفتن حروف و اسمهایی که ما به طور معمول بلدیم با صداشون آشنا میشن. مثلا به pچیزی که ما بلدیم نمیگن بلگه میگن پ !فقط صدا یاد میگیرن البته این برای شروع کاره و کم کم که ترمهای بالاتر میرن با اسم حروف هم آشنا میشن. اکثر با فلش کارت کار میکنن و با بازی های گروهی بهشون یاد میدن. ایشالا سر فرصت عکسهایی از کتابهاش میگیرم و میذارم
مامان آناهيتا
18 تیر 92 10:49
تو چه باحالي يسناي نازم. من جفت اسمات و دوست دارم عزيز دلم. كاش بتونم زودتر ببينمت ماه روي من.


مرسی خاله مهربون. منم امیدوارم به زودی ببینیمتون
مامان نیایش
19 تیر 92 13:33
سلام عزیزم خوبین بهتر شدین گلم یسنا جونم خوبه ایشالا خوبه خوب بشید زودی دوستتون داریم منو نیایش میبوسمت


سلام گلم... مرسی خدا رو شکر بهتریم هردو.. ما هم دوستتون داریم
مامان نیایش
19 تیر 92 13:35
کامنت پر مهرت رو که دیدم اومدم خونتون بگم منم دلم براتون تنگ شده میخواستم پاسخ رو بزنم نمیدونم چی شد یه هو موس رفت رو حذف و حذف شد کامنتت ببخشید عزیزم دوستتون دارم و ممنونم که اومدی


عیب نداره عزیزم... مهم اینه که خوندیش .چشم اوامرت اجراخواهد شد
مسیحا
19 تیر 92 19:10
سلام ، با تب تابستون آپم


سلام چشم اومدم
مامان آناهيتا
25 تیر 92 7:26
ممنونم عزيزم بخاطر اطلاعاتت.