یسنایسنا، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 13 روز سن داره

یه دنیا یه یسنا

از دنگ دنگ تا سنتور

1391/4/24 17:55
نویسنده : مامان الهه
478 بازدید
اشتراک گذاری

کنار همه دلمشغولیهای زندگیمون،بابا محمد واسه خودش یه تفریح خوبی دست و پا کرده که شما هم بی نصیب نموندی.خیلی سال پیش دوران دانشجویی بابا سنتور میزده و تمرین میکرده. اونوقتهایی که من هم نبودم . بعد از یه مدت بنا به دلایلی سنتور رو میذاره کنار ولی همیشه واسه من از اون روزها میگفت که چقدرسنتور زدن رو دوست داشته و احساس آرامش میکرده. حالا  تقریبا 10 ماهی میشه که دوباره سنتور زدن رو شروع کرده و خیلی هم خوشحاله. این وسط تو دختر گلم هم علاقه مند شدی.وقتی کوچکتر بودی و صدای سنتور رو میشنیدی میگفتی دنگ دنگ!!!کم کم گوشت آشنا شده به نتهای این ساز و هر وقت بابا تمرین میکنه میری بلزت رو میاری و میشینی کنار بابا و شروع میکنی به زدن. ولی همش دلت پیش سنتوره انگار که این بلز رنگارنگ برای دختر هنرمند من کم باشه مدام دلت میخواد بشینی و سنتور بزنی. بابا هم خیلی به دلت راه میادو مضرابهاش رو میده که سنتور بزنی و چه ذوقی میکنی از درآوردن صدای سنتور.یه جفت مضراب هم داری که مخصوص خودته.حالا وقتی صدای سنتور رو میشنوی نمیگی دنگ دنگ میگی : صدای سنتور میاد. حتی وقتی آهنگی از تلویزیون پخش میشه گوش میکنی و خیلی دقیق میتونی صدای سنتور رو از بقیه سازها تشخیص بدی و من کلی سرمست میشم از این دقت گوش موسیقاییت.

توی عکسایی که داری گشتم تا از سنتور زدنت عکسی رو بذارم ولی چیزی نداشتی نمیدونم چرا تا الان ازت عکس نگرفتم ولی قول میدم تو اولین فرصت ازت عکس بگیرم و این پست رو کامل کنم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (22)

خاله مصی
24 تیر 91 18:33
سلام .من توی وبلاگ ها به دنبال معنی اسم یسنا میگشتم که به وب شما رسیدم .خیلی اسم قشنگیه از طرف من یسنا کوچولو روببوسید
مامان آرشیدا کوچولو
25 تیر 91 1:42
آفرین به یسنا گلی منم خودم دانشجو که بودم سنتور میزدم عاشق صداشم موسیقی باعث رشد ذهنی بچه میشه آفرین
آبتین گل پسر مامان
25 تیر 91 2:18
عاقبت آن عشق موسیقی شناس کرد دنیا را ز موسیقی اساس
نرگس
25 تیر 91 8:17
ماشاءالله به این دخترکه هنرمند و باهوش
مامانی
25 تیر 91 8:45
سلام به یسنا خانوم سنتوریست سرگرمی خیلی خوبیه کمکش کن دنبالشو بگیره
مامان مهبد كوچولو
25 تیر 91 9:39
آفرين به يسناي عزيزم . هنرمند كوچولو رو ببوسينش
مريم مامان آريا
25 تیر 91 13:29
آفرين به يسناي هنرمند و باهوش ممنون از اظهار لطفتون
مامان نيروانا
25 تیر 91 15:23
آفرين يسناي عزيزم، خيلي خوبه كه بتوني طنين ساز دلخواهت رو تشخيص بدي از بين سازها. زنده شدن عشق به موسيقي توي بابا هم بخاطر اينه كه بيشتر به روح تو نزديك بشه خوش نواترين سنتور زندگي! الهه جونم منتظر عكسيم از اين شيدايي و ممنون كه اين زيباييها به قلم بي رياي زيباي تو ثبت ميشن. از محبتت به من و نيروانام ممنون كه هنوز شرمنده ي مهر بي توقعت هستيم و كم مياريم در مقابلش. يسناي گلم رو بنواز
مونا (مامان النا)
25 تیر 91 18:16
آفرین به این خانم هنرمند من هم خیلی دوست دارم یاد بگیرم یادم میدی یسنا جونم؟
مامان باربد
26 تیر 91 3:32
عاشقتم یسنا جونی چون با این کارات و هنرنمایهات اصفهانی بودنت را ثابت میکنی . این گلها هم از طرف من تقدیم به هنرمند کوچولو
مامان حسني
26 تیر 91 7:40
سلام الهه جان
فرشته شيريني داري خدا حفظش كنه
اگه دوست دارين با هم تبادل لينك داشته باشيم


خیلی دوست دارم ولی کاش لینک وبلاگت رو میذاشتی
مامان يگانه
26 تیر 91 9:04
ما منتظر عكسش هستيم
مامان حسني
26 تیر 91 11:27
معذرت مي خوام الهه جان بهخاطر حواس پرتيم منو ببخش ممنون كه بهمون لطف داشتي وكلبه درويشي ما را قابل دونستي با افتخارلينكتون كردم


دوستی با شما مایه افتخاره!! من هم لینکتون کردم
مامان یسنا
26 تیر 91 11:56
انشالله عزیزم سال دیگه حتما بذارش یه کلاس موسیقی موفق میشه انشالله. من ویسنا بوست میکنیم یسنا جون.


حتما این کارو میکنم. یسنای ورزشکار من رو ببوس
هوایی به گرمی دستات
26 تیر 91 12:39
salam webe ghashangi darin manam ye dokhtar daram esmesh yasnast kheili dosesh darmmishe be manam sarbezanin


حتما اومدم به سرعت نور آخه هر چی باشه واسه یسنا ها پارتی بازی میکنیم
مامان امیرحسین و امیرعلی
26 تیر 91 14:13
سلاممممممم عزیز...
افرین به این دختر زرنگ که بین همه موسیقیها و اهنگها صدای سنتور و تشخیص میده ..به هر حال وقتی باباش هنرمند باشه دخترم میشه این دیگه.امیدوارم موفق باشه.


مرسی!!
مامان نيروانا
26 تیر 91 14:49
الهه جونم، پي نوشت پست " وقتي كوچولو بودم..." رو بخون عزيزم. تقديم به تو مهربونه و همه ي دوستاي خوبم كه باهام همدردي و همفكري كردن


وای باز هم شرمنده کردی؟ اومدم
مامان نيروانا
26 تیر 91 15:23
الهه جونم، من هميشه شرمنده ي محبتت هستم و اينكه هميشه اولين و يا از اولين كساني هستي كه پستهاي من رو ميخوني و نظر پرمهر ميذاري. نداي من رو هم اولين نفر تو دوست خوبم پاسخ دادي. ببخش كه در خور محبتت چيزي نداشتم و ندارم. واقعاً ميخواستم نتيجه ي پستم رو براتون بگم و شماها رو هم در خوشحالي خودم شريك كنم. شماها كه هميشه و در هر شادي و نگراني شريكم هستين دوسِتون دارم


فریبای نازنین به خاطر قلم زیبا و نوشته های بی ریاته که همیشه بعد از باز کردن وبلاگ یسنا میام خونه نیروانا جونم. جدی میگم اگه پست جدید داشته باشی اینقدر خوشحال میشم که نگو. محبت بی پایان خودته که منو جذب میکنه سمتت. ممنونم از لطفت
الهه مامان روشا جون
27 تیر 91 0:14
آفرین یسنا خانم. کم کم داری هنراتو رو میکنی خاله.
مامان نیایش
27 تیر 91 12:28
سلام عزیزم چه جالب بابایی نییاش هم سنتوز میزنه یعنی اونم از نوجونی هاش میزده و الالن خیلی وقته که سازش کوک نیست منم خیلی بهش میگم مکوکش کن و برامون بنواز بازم حتما نیایش هم خیلی خوشش میاد دیگه می خوام عزمم رو جزم کنم و بگم ببره کوکش کنه حتما موفق باشید هم مامان گل و هم بابای مهربون و هنرمند و دختر ناز


خیلی ساز خوبیه خوب کاری میکنی. من خودم به سنتور و صداش علاقه ای نداشتم ولی الان نظرم عوض شده. حتما نیایش عزیز هم خوشش میاد
مامان ماهان
28 تیر 91 10:43
آفرین به دخمل سنتوری بابا هنرمند کی میشه برامون کنسرت بزاری و ما هم با کمال میل بیایم