یسنایسنا، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 13 روز سن داره

یه دنیا یه یسنا

مرغ عشق

1392/6/18 14:22
نویسنده : مامان الهه
597 بازدید
اشتراک گذاری

اون جریان خرگوش رو یادته مامانی برات نوشتم قبلا؟ دلت میخواست خرگوش داشه باشی و بشی مامانش. با کلی حرف زدن راضی شدی که جای خرگوش توی خونه نیست و نمیشه توی خونه نگهش داشت. .ولی بابایی دلش نیومد و میخواست واست چیزی بگیره که راضی نگهت داره. باباست دیگه دلش به خنده های تو بنده نازنینم! مثل من. یه روز مرغ عشق واست خرید و چقدر تو ذوق کردی. برخلاف تصور من که فکر میکردم امکان نداره به قفسشون نزدیک بشی به قفس که دست میزنی و با اون جای آب و غذاشون بازی میکنی که هیچ اگه اون دوتا مرغ عشق اجازه بهت میدادن که بگیریشون حتما اینکارو میکردی.راحت دستت رو توی قفس میبری و با تابشون بازی میکنی. خلاصه اینکه جریان خرگوش داشتن ختم به خیر شد و دیگه حتی اسمش رو هم نمیبری. روزها وقتی میخوام قفس مرغ عشقات رو بیرون بذارم ناراحت میشی و میگی دلم براشون تنگ میشه .تو اتاق من هم آواز میخونن توروخدا نذارشون بیرون!!! حالا چندروزیه که منتظری و میگی: چرا این پرنده ها تخم نمیذارن جوجه داشه باشن یکیشون بشه بابا و اون یکی بشه مامان!!! اون جوجه هه بزرگ بشه دوباره تخم بذاره دوباره تخم بذاره هی جوجه داشته باشه زیاد زیاد!!!!

مرغ عشق

 

مرغ عشق

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (13)

رضوان مامان رادین
18 شهریور 92 15:21
وای چه جالب اتفاقا ما هم چند سال پیش دو تا مرغ عشق داشتیم...دقیقا سبز و آبی...اما خب الان دیکه نداریمشون


چه جالب ...بیاین پیشمون
مامان ترنم
18 شهریور 92 23:00
چه مرغ عشقهای خوشگلی. ترنم هم کلی ازشون تعریف کرده بود. اینقدر این مرغها نازن که ترنم هم به هوس افتاده تا از این پرنده ها داشته باشه.


مرسی. عجب هوسی. کارت درومد لیلاجون...
مهرنوش مامان مهزیار
19 شهریور 92 7:14
سلام عزیزم همین روزهاست که نوه دار بشی و ...



میبینی توروخدا...
سیمهدی
19 شهریور 92 7:19
سلام مامان یسنا عزیز . یه ساعته دارم رو جمله اول پستتون فک میکنم داشتم گیج میشدم که از خانمم کمک گرفتم که فرموده بودید اون جریان خرگوش رو یادته مامانی برات نوشتم.یه ساعته فک میکنم یسنا جان برای شما نوشته راستش عکس ها رو نگاه میکنم به سن یسنا جان نمیخورد که این پستت رو بذاره آخرش تازه خانمم گفت منظور از مامانی یسنا جان هستش و مامانش به یسنا گفته مامانیاز طرف من حتما ببوسش بابا یه جور پست بذار ما بیسواد ها هم بفهمیم

سلام. ممنون از حضورتون. ببخشید اگه اذیت شدین.
مامان نیایش
19 شهریور 92 8:41
سلام مبارک باشه عزیزم


مرسی
مامان متین و مهبد
19 شهریور 92 14:50
قناری خیلی بهتر از خرگوشه ولی باید مواظب باشید بهش دست نزنه یا اگه دست زد حتما دستاشو بخوره .
یسنا جون خیلی خانوادش رو دوست داره که دلش میخواد پرنده هاش هم مامان و بابا بشن. همیشه خوش باشید


بله خیلی بهتره .خداروشکر دست نمیزنه بهشون یعنی اجازه نمیدن این دوتامرغ عشق. خدا کنه همینطوری باشه. خیلی تعبیر زیبایی کردی
مامان متین و مهبد
19 شهریور 92 14:51
ببخشید اشتباهی نوشتم قناری در صورتی که مرغ عشقن شرمنده
مامان آناهيتا
20 شهریور 92 8:43
قربون دنياي قشنگت عزيز دلم يسناي نازم. الهي هميشه دلت شاد باشه نفسك.


مرسی خاله جون
مامان مهبد كوچولو
20 شهریور 92 14:19
به به به ، همه ي زندگيت پر از عشق باشه يسناي نازم . مبارك مرغ عشقات جوجه كوچولوي خاله . خيلي خوشگلن . اسماشون چيه ؟ من بهشون ميگم لاوك و سبزك !!! نه نه نه منتظر ميمونم يسنا براشون اسم بزاره ، باشه ؟ هميشه به گردش و تفريح و تولد و شادي . دوستتون داريم و براتون بهترين ها رو آرزومنديم ....
راستي مهد كودك چي شد ؟


فدات مهدیه جان...چه اسمهای قشنگی انتخاب کردی ما که هرچی به یسنا میگیم واسشون اسم بذار طفره میره ... فقط میگه خوب مرغ عشقن گیگه!!! درگیرم واسه مهدکودک.. هنوز دارم میگردم دعا کن واسمون
مامان نیروانا
23 شهریور 92 11:59
میبینم که ختم بخیر شده الهه جون، قربون دخترای این دوره و زمونه میرم که همه شون یه پا شیرن! ایول یسنا جون. مبارکت باشه خاله
ایشالا فتح بابی بشه برای تحقیقات و مطالعات زیست شناسیتون سرکار خانومِ جستجوگر

خداروشکر که به خیر گذشت... مرسی عزیزم..
مامان نیایش
27 شهریور 92 1:13
وای عزیزم اگه نیایش میدید الان میگفت منم میخوام آخه بابایی بهش قول داده بود براش بگیره اگه جوجه اردکا رو بزرگ کنه چه قدر نازن
ما هم قبل از به دنیا اومدن نیایش داشتیم تخم هم گذاشتن درست هم زمان با بارداری من شد آخه ما هم 4 ماهی انتظار کشیدیم و برامون خیلی جالب بود جوجه هاشون هم بزرگ شدن اما دیگه دادیمشون به کسی
یادش به خیر یاد اون روزایی افتادم که نیایش رو باردار بودم میرفتم تو حیاط و دور میزدم و صدای مرغ عشقا رو گوش میکردم و باهاشون حرف میزدم و با نیایشم

آخی چه جالب... ما که هنوز منتظریم این مرغ عشقا تخم بذارن هر روز یسنا میگه پس دیگه کی تخم میذارن صبرش تموم شده ...

بهار
31 شهریور 92 22:35
الهه جونم من یه چیز کوچولو بگم شاید به دردتون بخوره، ما کلی پرنده داریم و اینه که هم خیلی نسبت بهشون حساس شدم و هم اینکه شاید تجربم تو این زمینه به دردتون بخوره.
این پرنده ها به خاطر اینکه بدنشون کمبود مواد معدنی پیدا نکنه و مریض نشن نیاز به چیزی به اسم کف دریا دارن که میتونین از عطاری به قیمت 1000 تومن بخرین. ساقه ی جعفری رو هم خیلی دوست دارن میتونین به قفسشون آویزون کنین. آبشونم هر روز باید عوض شه. خوشحال میشم تو این زمینه اگه سوالی داشتین بهم بگین.
بازم ببخشیــــــــد.

ممنونم ازت بهار جان. من هیچ اطلاعاتی در زمینه پرورش مرغ عشق ندارم البته توی اینترنت که سرچ کردم یه چیزایی متوجه شدم ولی خوب این اولین تجربه منه. ممنون که راهنمایی کردی
بهار
2 مهر 92 0:46
الهه جونم من یه اشتباهی کردم و شوید رو جعفری گفتم ، آخه من اسم سبزی هارو خوب بلد نبستم. اختلاف سنی هم میتونه باعث دعواشون بشه و اون هم به خاطر اینه که جفت کوچیکتر آمادگی برای جفت گیری رو نداره و جفت بزرگتر این رو می خواد!! اگه دعواشون خیلی زیاد نیست و زمان کمیه که گرفتین ممکنه به هم عادت کنن ولی اگر زمان گذشت و همچنان دعواشون ادامه داشت حتما به فکر عوض کردن کرد جفت باشین که ممکنه همدیگرو به شدت بزنن و باعث مرگشون شه که خیلی ناراحت کنندست. اینو خودم تجربه کردم، موقع دعوا کردن هم یه صدایی شبیه به داد و فریاد از خودشون در میارن که حتما بهشون سر بزنین چون خیلی سریع همدیگرو از ناحیه سر میزنن و سرشون غرق خون میشه. جالبه بدونین پرنده ها مخصوصا مرغ عش ها سکته ویا ضربه مغزی هم میشن که مورد اول به خاطر ترس بیش از حد و مورد دوم به خاطر اینه که یه وقتایی از قفس بیرون میان و از ترسشون پرواز میکنن و در نهایت به دیوار میخورن و میوفتن. یه وقتایی هم ممکنه از ترسشون که شما بخواین بگیرینشون دستتون رو گاز بگیرن که البته کاملا بی منظوره و برای دفاع از خودشونه پس خواهش میکنم مراقب یسنا جونم باشین که براش خاطره ی بدی ایجاد نشه. یه مورد دیگه ای هم که یادم رفت بگم اینه که میله هایی که پرنده فروش ها تو قفسشون میزارن پلاستیکیه و اصلا مناسب پاهاشون نیست(برای پرنده فروش ها مهم نیست و به فکر سودشون هستن) و به مرور براشون مشکل ایجاد میکنه که خوب خیلی ها نمی دونن و بهتره به جاش از چوب درخت با همین قطر استفاده شه. مرسی که به راحتیشون توجه میکنین و براتون مهمه.