یسنایسنا، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 13 روز سن داره

یه دنیا یه یسنا

میخوای دوست من بشی؟

1392/2/21 19:55
نویسنده : مامان الهه
572 بازدید
اشتراک گذاری

این جمله رو این روزها خیلی ازت میشنوم نازنینم. خوب متوجه شدی که وجود یه دوست خوب چقدر میتونه واست کارساز باشه.توی پارک،توی مهمونی، کلاست و خلاصه هرجایی که بچه های دیگه هم باشن این جمله رو ازت میشنوم. اینقدر خوشحال میشی وقتی که یکی از اون بچه هایی که بهشون درخواست دوستی دادی بپذیرن و باهات همبازی بشن. دیروز وقتی با اصرار زیادت برای سرسره بازی کردن بردمت پارک تا بازی کنی، دیدم که کنار پله های سرسره ایستادی و بالا نمیری. تعجب کردم وقتی ازت دلیلش رو پرسیدم با ناراحتی گفتی: آخه هنوز نتونستم دوست پیدا کنم!!! گفتم ببین این همه بچه که اومدن میتونن دوستت باشن و باهاشون بازی کنی. گفتی آخه هیچکدومشون باهام حرف نمیزنن و اینجا بود که دنیای کودکانه ات رو بیشتر بهم نشون دادی. تمام سعیم اینه که تورو اجتماعی تر از خودم بار بیارم و مشکلی که من تو ارتباط برقرار کردن با بقیه دارم رو تو نداشته باشی. واسه همین وقتی بهت پیشنهاد دادم که چرا خودت باهاشون حرف نمیزنی تا باهات دوست بشن؟ انگار چشمات برقی زدن و رفتی بالای سرسره و شروع کردی از همونجا با دختری که پشت سرت بود حرف زدن و بعد دوباره این جمله رو ازت شنیدم : میخوای دوست من بشی؟ وچه جالب بود رفتار دختر پشت سریت که انگار حرفی عادی شنیده باشه و در کمال آرامش گفت باشه و اینطوری با هم دوست شدین و سرسره بازی کردین.دنیای شما بچه ها خیلی ساده و رنگیه فقط کافیه از دید شما بهش نگاه کنیم. دوباره یه درس بزرگی ازت گرفتم و اون سادگی زندگیه و درست به سادگی همین جمله این روزهات: میخوای دوست من بشی؟

پارک جنگلی اراک.بهار 92

 داغ نوشت: الان که دارم واست مینویسم ترنم مهربون اینجاست و دارید باهم بازی میکنید و چقدر قشنگ هم بازی میکنید. این اولین باریه که ترنم جون اومده خونمون و حسابی مشغول بازی شدین.الان خیلی خوشحالی که دوستت اومده و هرچی اسباب بازی داری واسش آوردی.به یمن وجود ترنم خانم بعد از مدتها نشستم یه وبگردی حسابی میکنم. نیشخنددستت درد نکنه ترنم جونم که اومدی خونمون.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (28)

خاله الهام
21 اردیبهشت 92 19:48
عزيز دلم آفرين به اين رفتار اجتماعي تو گلم منم آپم بهمون سر بزن


ممنون چشم دارم یکی یکی به همه دوستام سر میزنم
مامان نیایش
21 اردیبهشت 92 21:05
عزیز دلم دختر اجتماعی و ناز من شما بچه های دهه هشتاد و نود خدایش از ماها خیلی اجتماعی ترید خدا رو شکر نیایش رو هم به خاطر همین اجتماع یبودنش گذاشتم مهد از بس که گفت من تنهام هیچ دوستس ندایم حالا هم بزرگ ترین مشکلش اینه که هیچکی نیست که بیاد خونمون باهاش توی خونه بازی کنهخشو به حالت که ترنم جون پیشته قدر این لحظه ها رو بدون الهه گلم خوش باشی همیشه بانو چه عکس نازی هم انداخی به به دلم حال اومد


راست میگی این دهه دیگه خیلی اجتماعین و دوست دارن که همیشه دورشون شلوغ باشه. شاید این هم یه مزیت باشه و نوید اینو بهمون بده که آینده نزدیکمون تو مسابقات گروهی نتیجه بهتری بگیرن
خاله نسرین
22 اردیبهشت 92 0:36
یعنی من عاشق این جملات قصارشم
چه عکس نازی شده!! این جیگر خالشه


مثل خاله اش جمله میگه دیگه
مامي كيانا
22 اردیبهشت 92 10:00
ميخواي دوست من بشي؟
واي چقدر ياد بچگي هام افتادم
خود ما هم خيلي از اين جمله ها داشتيم
ياد يك شعر ديگه هم افتادم
يك دوست دارم كه دوست داره با دوست تو دوست بشه تو دوست داري كه دوست من كه دوست داره با دوست تو دوست بشه دوست بشي؟؟؟!!!!!


نمونه عملی این شعر رو تو فیس بوک دیدیم نه؟ بچگی هم عالمی داره...
مامان نیروانا
22 اردیبهشت 92 11:37
فدای دنیای رنگی ساده شون!
نیروانا دیگه سؤال هم نمیکنه، میره سمت طرف و انگار سالهاست باهاش دوسته، مشغول بازی میشن و بعد هم وقتی میخواد خطابش کنه یا ازش حرف بزنه میگه "دوستم" ...!
خیلی شیرین و آموزنده ست دنیای بچه ها! کاش مام یادمون بیاد و درس بگیریم.
ببوس شیرینم رو


فدای نیروانام که اعتماد به نفسش از همین کارش هویداست.. کاش مام یادمون بیاد ...
مامان آرین
22 اردیبهشت 92 12:01
فدای یسنا ی عزیز خودم بشم.الهه جون این اخلاق اجتماعی ودوست داشتنیش به احتمال خیلی قوی به خودت کشیده خانمی چون خودت میدونی که خیلی ماهی.آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآفریییییییییییییییییییییییین


قربونت برم عزیزم ولی خوب خودم بهتر از هر کس دیگه میدونم که تو ارتباط اول یه کم ضعیف عمل میکنم و خوشحالم که یسنا این اخلاق خوبش رو از بابا محمد به ارث برده.ببوس ارین نازت رو
مامان محمدرهام جون
22 اردیبهشت 92 13:53
یسنای گلم امیدوارم تویث همه مراحل زندگیت یه دنیا دوستهای خوب وبا محبت داشته باشی ودوستیت با ترنم 1000ساله باشه


ممنونم
مامان سونیا
22 اردیبهشت 92 16:56
ای جانم به این دخمل اجتماعی
من که اماده هستم تا باهم دوست بشیم دوست دوست فدای این دخمل خوشمزه و خوردنی


مسیحا
22 اردیبهشت 92 18:35
چقدر ناز شدی ، خب ما هم دوستیم دیگه راستی آپم


ممنون اومدم
رضوان مامان رادین
22 اردیبهشت 92 20:14
عزیز دلم...یسنا خاله با رادین ما هم دوست میشی؟؟
به به با ترنم خوش گذشت خاله؟؟حسابی بازی کردید..خوش باشی گلم


جای رادینم خیلی خالی بود.ایشالا این دفعه که اومدی اراک یه قرار بذاریم همدیگرو ببینیم
مامان ترنم
23 اردیبهشت 92 8:04
چقدر ذوق كردم وقتي اين جمله‌اشو خوندم.
مي‌خواي دوست من بشي؟
چقدر ساده و بدون هيچ حاشيه و مقدمه‌اي. قربونت بشم شيرين زبون.
الهه جون شكسته نفسي مي‌كني ها . با وجود مامان مهربون و اجتماعي و خوبي مثل تو يسنا ديگه بايدم اينقدر خوردني و مهربون باشه خوب.
بابت هديه‌اي هم كه به ترنم داديد بازم يه دنيا ممنون.

قربونت لیلا جونم... کاش یاد بگیریم واقعا... اون هدیه خیلی ناقابل بود عزیزم خدا کنه فقط دوست داشته باشه
مامان مهبد كوچولو
23 اردیبهشت 92 9:46
آفرين به يسناي نازم با اين دنياي ساده و رنگيش . كاش كه اين درس بزرگت توي ذهن ما هم ريشه كنه و بتونيم دنيامون رو ساده و رنگي كنيم مثل دنياي شما كوچولو ها


واقعا عزیزم بوس برای تونازنین
شهرزاد مامان حسین
23 اردیبهشت 92 17:40
الهی. چقدر دنیای بچه ها پاک و زلاله. خدا این خانوم گل شیرین رو حفظ کنه


خیلی پاکن مثل آب
مامان نیروانا
24 اردیبهشت 92 1:10
عاشقتم همیشه اول


فدات
مهرنوش مامان مهزیار
24 اردیبهشت 92 8:42
مواد لازم
سینه مرغ پخته شده 2 عدد
هویج پخته و رنده شده 1 عدد
نمک و فلفل به میزان لازم
پنیر پیتزا به میزان لازم
پودر ذرت 50 گرم

طرز تهیه
اول مرغ ریز خرد کن یا چرخش بکن یا توی غذا ساز بریز خلاصه هر کاری که نرم و یک دست بشه بعد هویج رنده شده ( البته هویج هم می تونه آب پز باشه ). من هویج پخته می ریزم . مرغ هم حتما سینه نمی ریزم ران هم می ریزم .
من چون مهزیار فلفل دلمه ای دوست نداره توش نمی ریزم. 50 گرم پودر ذرت یا پودر سوخاری و 1 تخم مرغ و ادویه و نمک رو همه رو با هم مخلوط می کنیم. البته اگر مایه شل بود پودر سوخاری بریز بعد از مواد به اندازه دلخواه بردار و گرد کن و وسطش رو باز کن و یه کوچولو پنیر پیتزا اضافه داخلش بزار و سرخش کن چون مواد پخته است خیلی هم نمیخواد سرخ بشه .
البته بعضی وقت ها از حالت توپی خارج میشه و بیضی میشه . بعضی وقت ها هم پنیر موقع سرخ شدن از توپک بیرون میادولی در کل مهزیار دوست داره.


ممنونم ازت مهربون...
مهرنوش مامان مهزیار
24 اردیبهشت 92 10:15
عزیزم سلام . آره پودر ذرت و تخم مرغ رو با مواد مرغ و هویج مخلوط می کنم اگر شل بود موادمون یه اندازه ای که دیدی لازم آرد سوخاری بریز توی موادبعد سرخ کن. من تا حالا توپک رو توی تخم مرغ و بعدش ارد نزدم که سرخ کنم شایدم خوب بشه . البته قارچ سوخاری که میخوام درست کنم همین کار رو میکنم عالی میشه.ولی توپک رو تا حالا امتحان نکردم.


ممنونم عزیز دلم توی دستوری که پیدا رکدم تو آرد و تخم مرغ چرخونده بودش و بعد سرخ کرده بود
مهرنوش مامان مهزیار
24 اردیبهشت 92 10:46
خانمی بیا سر بزن ادامه مطلب رو فراموش نکن


چشم اومدم و کلی کیف کردم از کدبانوگری شما بانو
نازنین (مامان ثنا)
24 اردیبهشت 92 17:28
سلام دوست خوبم
یسنای گلم قربون اون جمله ساده و بی ریا تو برم من
مطمئنم این جملرو به هر کسی میگی دلش می خواد محکم ببوست مثل من ببین



فدای مهربونیات نازنین بانو
ارغوان
25 اردیبهشت 92 8:16


قلب ما هم برای شما میتپه...
مامان نیروانا
25 اردیبهشت 92 9:28
الهه ی من! استدعا میکنم یه بار دیگه تشریف بیاری خونه مون ببینی چه دسته گل خوشگلی به آب دادی بانوی اول!
هزارن بوسه به دست و نگاهت





دیگه روم نمیشه بیام بانو...این آیکون آب شدم کو آخه؟؟؟؟
مامان نیایش
25 اردیبهشت 92 16:54
عزیزم آپ نکردی ؟منتظرم هاایشالا موفق باشی گلم


چشم آپ هم میکنم
مامان نیایش
26 اردیبهشت 92 13:29
برای چراغ های همسایه هم ، نور آرزو کن ،

بی شک حوالی ات روشن تر خواهد شد ...

ماه رجب است و شب آرزوها ...

التماس دعا...



فدات...به دعای شما محتاجیم
مامان فتانه
26 اردیبهشت 92 23:10
دست ترنم جون درد نکنهافرین به این دخملی گل


قربون ترنم جون برم
مامان فتانه
27 اردیبهشت 92 15:16
ما اومدیم با یک پست جدید


اومدیم
ماهنامه شهرزاد
28 اردیبهشت 92 2:50
شما هم دعوتید
مجله شهرزاد اولین و تنها مجله تخصصی کودکیاری در ایران ده ساله شد.
شهرزاد در روز اول خرداد سال 92 دهمین سال انتشار خود را جشن خواهد گرفت.
این جشن در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد و حضور در آن برای عموم آزاد است.
در این جشن قرار است از چهره های فرهنگی محبوب کودکان و همکاران مجله شهرزاد تقدیر به عمل آید.
علاقه­مندان برای حضور در این جشن می توانند روز چهارشنبه اول خرداد ساعت 10 صبح به فرهنگسرای ارسباران واقع در پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه نمایند.


خیلی عالیه وقتی اس ام اسش رسید هوایی شدم. ممنونم ازتون
گلها
28 اردیبهشت 92 17:23
ارسال رایگان------ قیمت بسیار مناسب

عرقیات باغ گلها
مرکز توزیع بهترین و مرغوبترین شربت آلات و آبلیمو و آبغوره وعرقیات معطر و دارویی شیراز

5 گیاه لاغری- 7 گیاه قند خون- 7 گیاه هاضمه- 6 گیاه تعادل- 6 گیاه کبد
بسیار جواب داده که مخصوص باغ گلها است که تحت نظر متخصص تغذیه تهیه می شه.

همچنین شربت آلات دست ساز مخصوص فصل تابستان
به لیمو- بهار نارنج- نعناع- سکنجبین

ارسال سفارشات به صورت تلفن به تمام نقاط (کشور) با پیک رایگان

09174444261
یا تماس یا sms یا ایمیل به
golhaboiled@yahoo.com

عزیزم اگه خواستی بگو تا لیست قیمت و خواص دارویی عرقیات رو برات بفرستم


ممنونم
ارغوان
28 اردیبهشت 92 19:41
خصوصی دارین



ممنونم
مامان آناهيتا
1 خرداد 92 13:57
قربون دنياي زيبات برم من خاله. آناهيتا هم ارادت خاصي به دوستاش داره و وقتي يه نفر جديد ميبينه ميره روبروش مي ايسته و مي خنده و بعد دستش رو مي گيره و سرش رو تكون ميده كه يعني بيا با من بريم. بعدشم مرتب صداش ميزنه: دوستم، دوستم.


خیلی دنیای قشنگی دارن. فدای آناهیتا بانو که مثل اسمش پاکه و زلال