یسنایسنا، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 12 روز سن داره

یه دنیا یه یسنا

کلمه بازی از نوع خارجه

1391/10/16 9:55
نویسنده : مامان الهه
494 بازدید
اشتراک گذاری

یکی دو ماهی میشه که علاقه زیادی به یادگیری زبان انگلیسی پیدا کردی. این علاقه از فلش کارتهات شروع شد که خاله نسرین واست گرفته بود. چندتایی کلمه یاد گرفتی و بعدش من کار رو متوقف کردم چون با خاله وحیده که صحبت میکردیم گفت شاید این یادگیری بعدها توی علاقمندیت تأثیر بذاره و تو یادگیری زبان مادریت به مشکل بخوری. چون هنوز دامنه لغات زبان مادریت کامل نیست. به هر حال این بازی یادگیری رو یه جورایی متوقف کردیم و به کارهای دیگه رو آوردیم. ولی از علاقه ات کم نشده بود مامانی و تشنه یادگیری بودی. وقتی بیرون میرفتیم و یه جایی حروف انگلیسی رو میدیدی میگفتی مامان نوشته abcd. واسه همین یادگرفتن رو یه جور دیگه شروع کردیم. اینبار هر چیزی که خودت دوست داشتی بدونی رو معادل انگلیسیش رو بهت میگفتم و ازت نمیخواستم که تکرار کنی. یا فلش کارتهات رو میاری بهم میگی مامان اینجا چی نوشته ؟ و من واست میخونمش.  بعد از یکی دو هفته خودت همه کلماتی که پرسیده بودی رو یاد گرفتی. الان همه رنگها رو بلدی . وقتی یه رنگی رو میگی خودت بلافاصله معادل انگلیسیش رو هم میگی و کلی برای خودت دست میزنی و هورا میکشی. حالا بازی جدید ما شده کلمه بازی که مامان این چیه؟ بعد میپرسی چی میشه؟ تا الان سفید ، سیاه، قرمز، آبی، صورتی، بنفش، قهوه ای، سبز، زرد، دست و توپ، ماشین،قایق،ماهی، ببعی،گربه،سگ، رو یاد گرفتی یکی دوتای دیگه هم بود که الان یادم نمیاد بعدا اضافه میکنم .کل حروف الفبای انگلیسی رو هم بلدی و کامل شعرش رو میخونی.عاشق W گفتنتم کوچولوی من.

یادم نوشت: سیب و پرتقال و نارنجی مرغ از یادم رفته بود که الان اضافه میکنم واست. شد 21 کلمه

 یادم نوشت 2: ستاره و ماه و خورشید هم بلدی عزیزم.24 کلمه شد.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (20)

مامانی درسا
5 دی 91 3:11
یسنا خاله میشه به ما هم یاد بدی ...... عزیزم ....... قربونت برم دختر باهوشم
مامان نيروانا
5 دی 91 7:16
اي جوووووونم يسنا جون، ?Can you speak Engish پس لطفاً لُپت رو بيار جلو يه ماچ گنده ازش بكنم . (ديشب هي اومدم اس بدم،‌ زنگ بزنم،‌ خلاصه يه جوري احوالتو بپرسم ببينم خوبي،‌ تبت بهتر شده عزيزدلم؟ نميدونم چرا نشد، گاهي نميشود كه نميشود كه نميشود اينو از مامان حسنا ياد گرفتم. الان ميبينم ما با هم توي وب بوديم و من بعد از گذاشتن پست سرگرم يه جاي ديگه شدم و ازت غافل. ) از اينهمه اشتياقت به زيان شيرين انگليسي خوشحالم نازنينِ كوچولو. ايشالا اين مهارتم مث همه ي اونچه كه با عشق و انرژي مامان گلت ياد گرفتي به تمامي فرامي گيري. موفق باشي عزيزم. ميبوسمت حسابي. الان بوسم رو كجا بفرستم باد برات بياره؟ اصفهون يا اراك؟
مامان نیایش
5 دی 91 9:31
ما شا الله به این دخمل با هوش موفق باشید مامانی و دخملی
سارا مامان آرام
5 دی 91 9:38
آفرین دختر باهوش و کنجکاو ببوس روی ماهش رو
سمی مامان امیرین
5 دی 91 11:03
آفرین به این دختر با هوش
امیرحسین هم خیلی به انگلیسی علاقه داشت وقتی 2 سالش بود معنی 60 تا کلمه انگلیسی رو میدونست و با نرم افزارهای انگلیسی راخت تمرین میکرد...ولی از اطرافیان شنیدم که خوب نیست...باور میکنی شبکه های کنترل و تا چند ماه پیش فقط انگلیسی میگفت و تازه تو مهد فارسی اعداد رو یاد گرفتهالانم همه روانشناسها میگن بعد از 7 سالگی یاد بگیرن منم دیگه آموزشمو قطع کردم..ولی خودش الان هنوز علاقه داره و با نرم افزاراش تمرین میکنه!
حالا شما هم خیلی باهاش کار نکن و بزار همون حالت تفریحی و براش داشته باشه که نه به زبون مادریش لطمه بخوره نه اینکه بعدها دلش و بزنه و براش جذاب نباشه
ببخشید سرت و درد آوردم.

بسیار خوشحال شدم سمیرا جان. چقدر خوب که تجربه هاتو به من هم میگی. تمام سعیم اینه که دلزده اش نکنم
مامان ارین
5 دی 91 12:33
سلام یسنا جونم یلدات مبارک خاله جون.ببخش دیر اومدم.شب یلدا اومدم پیام تبریک گذاشتم اما اصلا ارسال نمیشد.نمیدونم چرا ؟ راستی قالب وبلاگت رو تغییر دادی؟؟؟مبارکت باشه خوشگل شده عزیزم.ودرپایان هم هزاران آفرین به دختر نازنین وباهوشمون.فدات بشم که انگلیسی یاد گرفتی .
رضوان مامان رادین
5 دی 91 19:36
آفرینننننننننن به یسنای باهوشمونننننننننننن
مامان پارمیس
5 دی 91 22:21
قطار قطار آفرین به این دختر باهوش. ماشالا، هزار الله اکبر به این دختر!! الهه فوق العادست تو این سن. چقدر علاقمند. ایشالا که هیچ وقت دلزده نمیشه. از طرف من هزارتا ببوسش
♥ الهه مامان روشا جون♥
6 دی 91 0:26
سلام الهه جون و یسنای شیرین زبون. قبونت برم دیگه حالا کلی خارجکی هم حرف میزنی. مامانی من خودم رشته ام زبانه در مورد یاد دادن زبان دوم هم به بچه ها خیلی تحقیق کردم و به این تنیجه رسیدم بهترین سن 3 سالگی به بعده و وقتی که بچه کاملا به زبان مادریش مسلط شده باشه.
شهره مامان مینو
6 دی 91 1:25
جونم باهوشههههههه من....
من یه سوال داشتم دوستان گفتن از 7 سالگی؟ راستش من هم خیلی در این مورد فکر مشغوله...به نظرم هفت سالگی خیلی دیره و اگه اموزش زبان اجباری نباشه دلیلی نداره که بچه دلزده بشه...
میشه یکم راهنماییم کنید؟


سلام شهره جون. راستش خیلی تو این زمینه اختلاف نظر هست ولی یه چیزی رو خوب میدونم اینم اینکه تا وقتی خود بچه ازت بخواد موظفی به یاد دادن بهش. هرچند فکر کنم 7 سالگی خیلی دیر باشه واسه آموزش زبان دوم. خیلی از زبان شناسها 5 سالگی رو بهترین زمان برای اموزش میدونن که دایره لغات زبان مادری کودک کامل شده باشه و ذهنش آمادگی یادگیری یه زبان دیگه رو داره. هر چند خودم فکر میکنم که باید به تواناییهای کودک هم نگاه کرد.
مامان سونیا
6 دی 91 9:36
آفرین وصد آفرین به دخمل باهوش مامانی موفق باشی گلم با آرزوی بهترین ها برای دختر باهوش مامان الهه
منا مامان یسنا
6 دی 91 16:20
عزیزم افرین به تو.با پستهایی جدید منتظر حضورتونم
مامان آرینا موفرفری
7 دی 91 9:27
_________*___*___*__*_______****** __________*___*__*________**:::::::* ______________*__*_______**:::::::::* _______________*__*_____**::::::::::* ________________*__*___*::::::::::::* _________________*_*__*:::::::::::::* _____**********____##*:::::::::::* ___**:::::::::::::::::: ^^*:::***:::* __**:::::::::::::::::::^^^**::::::::::::* ___**:::::::::::::::::::::^^ ^*::::::::::::* _____**::::::::::*:::::*^^*::::::::::* __________****::::::::::::^********* ____________**::::::::::* ___________**:::::::* _______.oº º .****** ……O º * *.° º ...° ....O .......°o O ° O .................° .............. ° ............. O .............o....o°o .................O....° ............o° °O
مامان یلدا و سروش
7 دی 91 12:36
ای جونم افرین گل دخملی. خدا حفظت کنه.
مامان آبتین
7 دی 91 19:50
سلام عزیزم هزار ماشاالله چقدر باهوشی ! دوستت دارم!
مامان آوينا
9 دی 91 8:26
آفرين به يسنا خانم باهوش به ديدن آوينا هم بيا
مامان مهبد كوچولو
9 دی 91 11:06
سلام عزيزم . خاله قربون اين دختر باهوش بره . حالش چطوره ؟؟ گيده خوب شده تبش ؟؟؟
مامان نیایش
12 دی 91 9:39
مامان باربد
12 دی 91 20:11
درود الهه جان دلم کلی براتون تنگ شده ممنون که در نبود ما بهمون سر میزدید به امید روزهای خوب.


خوشحالم که برگشتی. ما هم دلمون تنگ شده بود واسه شما
مامان پریسا
15 دی 91 11:55
افرین به این یسنا خانم باهوش