یسنایسنا، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 13 روز سن داره

یه دنیا یه یسنا

دنیای ماشینی دخترم

1391/6/28 23:58
نویسنده : مامان الهه
441 بازدید
اشتراک گذاری

سرگرمی این روزهات شده ماشین و ماشین بازی و درست کردن پارکینگ ماشین. تعجب نکن مامانی خودتو میگم نه پسر همسایه. یه علاقه عجیبی به ماشین پیدا کردی گل من. باید بگم که اسم بعضی از ماشینها رو هم بلدی. ماشینهایی که دوست و آشناها دارن رو میشناسی و تو خیابون اسمشون رو میگی. اینقدر بامزه میگی که همون موقع من و بابا کلی قربون صدقه ات میریم. آخه به پژو میگی کشو!!

تو خونه هر روز چند ساعتی درگیر ماشینهات هستی. عاشق اینی که بشینیم و با لگوهات پارکینگ ماشین(به قول خودت ماشین پارکینگ) درست کنیم و بعد یکی از آدمکهای لگویی رو بذاریم دم در ورودی پارکینگ و  اون آقای پارکینگی از ماشینهات پول بگیره تا بذاره برن توی پارکینگ. اگه بگم روزی 10 بار ما اینکار رو انجام میدیم دروغ نگفتم.حتما باید هم من یا بابا باشیم و بشینیم باهات بازی کنیم. هیچ وقت تنهایی بازی نمیکنی. همش این لگوهات و ماشینهات دستته میگی مامان بیا ماشین پارکینگ درست کنیم!! خودت درست کن بیا!!بعد هم یه چندتایی بوس و خواهش میکنم هم چاشنیش میکنی تا تسلیمت بشیم و بیایم باهات بازی کنیم. قربونت برم که بلدی چکار کنی تا منو تسلیم خودت کنی و با اینکه کلی کار دارم ولی باز دلم نمیاد بهت نه بگم.

                                                                                                                             

پی نوشت:

بانوی مهربانی روزت مبارک! دنیام با مهربونیهای تو زیباتر از قبل شده

 

                                                                                                                                

یادم نوشت:

کودک عزیز شما در مرحله ای از رشد است که مهارت کلامی و حرکتی او در حال کامل شدن و شکل گیری استقلال می باشد . که این استقلال مقداری با رفتارهای لجبازگونه و نه گفتن های بیش از حد همراه است که می بایست زیاد پافشاری و قانون برای تغییر نداشته باشیم تا دوره آن تدریجا از بین برود .
برای داشتن قوانین در برنامه تربیتی خود می بایست با توجه به تفاوت های فردی کودک عزیزتان با دیگران حتی والدین با او برخورد کرد و تمامی آنها از طریق بازی نقشها بیان قصه در قالب یک شخصیت ساختگی به او آموزش داده شود . اصلا مستقیم و در لحظه وارد او نشوید .
رفتن به محیط های اجتماعی مانند پارک و ... و آموزش نحوه برقراری رابطه با کودکان دیگر به او احساس قدرت و فنون اجتماعی را می آموزد .
تا حدود سه سالگی طبیعی است که درخواست حضور شما را در کنار خود داشته باشد ولی بتدریج در قالب بازی سعی کنید به او آموزش دهید ولی هرگز یکباره از او دور نشوید حتی در بازی .
در طول روز در خانه مرتب او را مورد تشویق کلامی و فیزیکی قرار دهید و حضور خود را اعلام کنید در حدی که او را خسته کنید و دیگر به دنبال شما نباشد .

این پاسخ مشاور کودک سازمان بهزیستیه.پرسیده بودم که از الان میتونم نظم و ترتیب رو بهت یاد بدم و اینکه طبیعیه که همیشه دوست داری باهات بازی کنم یا نه؟این هم جوابش. حالا خیالم راحت شد که طبییعیه که دوست داری همیشه باهات بازی کنم

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (7)

مامان نيروانا
28 شهریور 91 14:45
چقدر شكل همين آخه شماها! نيروانام همه ش اين روزا ماشين بازي ميكنه ولي به يمن علايق كودكي بابا تو خط كاميون و لودره! منم كه براش ماشيناي ظريف مريف خانمانه ميگيرم. ولي اندازه ي تو مهارت نداره كه اسمشون رو بدونه و اينا. پاركشون هم ميكنه،‌زير سرسره ش يگانه يسناي من روزت مبارك عزيزم. همه روزت فرخنده. دعا ميكنم هميشه فرصت با شما بودن رو داشته باشيم. با شماها بودن خودِ زندگيه دخترا!
مامان يگانه
28 شهریور 91 17:18
ماماني چه جوري از ايشون سوال پرسيدي؟ ماهم ميتونيم؟
مامان پارمیس
28 شهریور 91 17:48
روزت مبارک یسنا خانومی. منم با ماشینت میبری دد؟ پارمیسم بیاد؟ مرسی
مامان نیایش
29 شهریور 91 11:08
قربون دختر ماشین بازخیلی خوبه یسنا خانوممون خیلی باهوشه آره مامانی خیالت راحت با بچه ها هر چه قدر هم بخوان باید بازی کنی همینه دیگه شاد باشید کنار هم همیشه دوستتون داریم ببخش با تاخیر روزت مبارک یسنای عزیز همه روزت مبارک
شهره مامان مینو
31 شهریور 91 15:19
چه خوب که مشورت گرفتتون رو با ما شریک شدید...ببوس دختر زیباروی ماشین دوستمون رو
مامان متین
2 مهر 91 9:22
جیگر کشو گفتنت.حالا که صدات رو شنیدم با صدا تصور کردمش خیلی خوردنی میشی عسل.
سارا مامان آرام
3 مهر 91 11:59
روزت مبارک خوشگل خانم